Pe magistrala M5 se va circula fără trenuri …?!

Sursa foto: Adriana Baciu

Potrivit unui proiect de act normativ publicat pe site-ul oficial al Ministerului Transporturilor, bugetul Metrorex ar urma să fie rectificat.

La această rectificare, ar putea fi redusă suma prevăzută pentru cumpărarea de material rulant pentru magistrala M5 cu 80,5 milioane lei.

În afară de investiții, ar mai urma să sufere modificări suma acordată pentru subvenție la transportul subteran și programul de transport al Metrorex.

Proiectul vine ca urmare a rectificării bugetului de stat.

În ceea ce privește subvenția acordată Metrorex, aceasta ar urma să crească cu 10 procente, adică 41,7 milioane de lei.

Nu este vorba, însă, despre o creștere reală. Potrivit Legii 500/2002 a bugetului de stat, cele 10 procente, reținute inițial, se acordă, prin rectificare, în cel de-al doilea semestru al anului, după prezentarea raportului privind situația economică și bugetară a Metrorex.

Principala modificare privește capitolul investiții și anume achiziția de material rulant. Aici este prevăzută o diminuare a alocării inițiale, de la 138 la 57, 5 milioane de lei.

Banii erau destinați achiziționării a 13 garnituri de metrou pentru magistrala M5, în intervalul 2018-2020. Investiția totală necesară s-ar ridica la 487 milioane de lei.

În pofida faptului că se prevede tăierea a mai bine de 80 de milioane de lei de la achiziționarea de trenuri pentru M5, programul de transport al Metrorex ia în calcul deschiderea circulației pe tronsonul Râul Duamnei – Eroilor, unde se prevede un total de parcurs de 54.817 km.

Cum, oare, vor fi parcurși acești kilometri, fără garnituri de metrou, nu este foarte clar…

Această rectificare a bugetului Metrorex vine în contextul în care compania, aflată sub umbrela Ministerului Transporturilor, se confruntă cu datorii semnificative, atât față de constructorii M5, asocierea condusă de italienii de la Astaldi, cât și față de firma ce asigură mentenanța trenurilor de metrou, Alstom Transport. Numai ultima companie deține creanțe asupra Metrorex în valoare de 132 de milioane lei.
Asta în vreme ce și italienilor de la Astaldi compania de transport subteran le datorează 100 de milioane lei.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.