Scopul Zilei fără Mașini este acela de a conștientiza că ne putem deplasa și altfel!

Duminica aceasta Bucureștiul va înregistra o premieră. Pentru întâia oară în istoria orașului, între orele 9-17, accesul mașinilor personale va fi interzis în zona centrală.
Vor putea circula mijloacele de transport alternativ, biciclete, trotinete etc. și transportul public.
Consilierul municipal Tudor Ionescu spune că acest eveniment, Ziua Internațională fără Mașini, se înscrie în Săptămâna Europeană a Mobilității, care debutează astăzi.
Această inițiativă a Comisiei Europene a căpătat o dimensiune internațională prin participarea a 50 de state, anul trecut, afirmă consilierul municipal ALDE.

Scopul Zilei fără Autoturisme este, în primul rând, acela de a comunica, crede Ionescu. Prin interzicerea  traficului auto în centrul orașului, Municipalitatea urmărește conștientizarea cetățenilor cu privire la faptul că renunțarea la mașina personală în favoarea transportului public sau a modurilor de transport alternativ, de la mersul pe jos, până la bicicletă, trotinetă sau alte mijloace de transport pe două roți, poate duce la fluidizarea traficului și scăderea poluării aerului, mai ales în zonele centrale, explică el.

„Trebuie să conștientizăm cu toții importanța calității aerului, cei care nu le-au folosit, încă, să descopere mijloacele alternative de transport, să descoperim că ne putem deplasa și altfel și să descoperim împreună cât de aerisit poate fi centrul Bucureștiului fără mașini”, a afirmat Tudor Ionescu pentru București Fm.
În context, Ionescu a mai afirmat că, împreună cu reprezentanți ai societății civile, lucrează la un proiect privind încurajarea transportului pe două roți.

Experiența altor mari orașe, în special a Parisului, demonstrează că utilizarea pe scară cât mai largă a mijloacelor de transport pe două roți, biciclete, scutere, motociclete, poate contribui la descongestionarea traficului, explică el.
Tudor Ionescu a mai declarat și că susține măsura anunțată de către primarul general Gabriela Firea cu privire la interzicerea accesului sau taxarea mașinilor non-Euro, Euro 1, 2 și 3 în centrul Capitalei.
„Aceste mașini generează emisii foarte mari de noxe. Dar, în plus, fiecare mașină care se deplasează prin oraș generează, prin frecarea cu carosabilul, 2 kilograme de particule de cauciuc anual. Acestea contribuie, alături de noxele generate de către motoarele termice, prin combustie, la poluarea aerului pe care îl respirăm cu toții”, spune Ionescu.
„Această măsură nu este una singulară, ci se înscrie în Planul Integrat pentru Calitatea Aerului (PICA) adoptat anul trecut de către Consiliul General al Municipiului București (CGMB)”, a subliniat consilierul municipal ALDE.

În context, trebuie menționat faptul că, dacă proiectul privind interzicerea sau taxarea accesului în centrul orașului a mașinilor poluante va fi adoptat de către CGMB, de anul viitor, circa 500 de mii de mașini înmatriculate în București și Ilfov ar putea primi interzis în centru sau ar trebui să plătească taxe suplimentare. Astfel, 168 de mii de mașini nu vor mai putea intra în centrul orașului, iar 282 de mii vor putea face acest lucru numai plătind o taxă de acces.
Potrivit datelor oficiale, parcul auto bucureștean este compus din 1,14 milioane de mașini, dintre care 730 mii sunt autoturisme Euro1-4, deci poluante și foarte poluante. Astfel, în București sunt înmatriculate aproape 162 de mii de mașini Euro 1 și 2. Iar mașini Euro 3 și 4 sunt peste 280 de mii din fiecare categorie.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.