Lucrările pentru remedierea sistemului informatic al CNAS sunt încă în desfășurare

Lucrările pentru remedierea sistemului informatic al CNAS sunt încă în desfășurare. A trecut mai bine de o lună de când platforma nu funcționează.

O echipă de specialiști IT lucrează și acum pentru a remedia disfuncţionalităţile apărute la Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS).

Casa Națională de Asigurări de Sănătate spune că, în prezent, mare parte a problemelor a fost remediată. În zilele următoare, urmează să fie identificate toate cauzele care au dus la blocarea sistemului.

De astăzi, specialiștii monitorizează funcţionarea sistemului si intervin pentru rezolvarea punctuală a problemelor depistate.

Potrivit CNAS, până când specialiştii nu vor rezolva integral problemele sistemului informatic, pentru a evita situaţiile în care furnizorii de servicii medicale se află în imposibilitate de a transmite serviciile medicale efectuate pentru a fi validate şi plătite, nu va fi declarată încetarea stării de indisponibilitate şi vor rămâne în vigoare derogările la termenele de raportare a serviciilor medicale.

Pentru luna iunie, toţi furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate au primit contravaloarea serviciilor efectuate, urmând ca în perioada următoare să se efectueze regularizări. Perioada de raportare a serviciilor medicale efectuate în luna iulie este 1-10 august, iar plata acestora va fi efectuată începând cu data de 25 august, conform clauzelor contractuale.

CNAS informează că procedurile de achiziţie a mentenanţei necesare pentru toate componentele PIAS sunt în curs de elaborare, urmând să fie postate în Sistemul de Achiziţii Publice SEAP în scurt timp.

 

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.