Linia 41 reparații sau cârpeală … ?!

Linia de tramvaie 41 este suspendată, nu pe vreo autostradă suspendată de-a lui Oprescu, ci pur și simplu nu mai funcționează până la 1 septembrie, pentru lucrări la Podul Grand, la Pasajul Ciurel și la metroul din Drumul Taberei, car nu se știe în ce mileniu va fi dat în funcțiune.

Cetățenii Sectorului 6 care lucrează în nordul Capitalei sau chiar în centru, precum și cei care vin dinspre nord și lucrează în zona Ghencea, să zicem, sunt în mare suferință! Asta pentru că tramvaiul 41, transformat în „metrou ușor” de către primarul general Traian Băsescu, în 2002, este singurul moijloc de transport care oferă oamenilor din aceste zone predictibilitate, intervale scurte de succedare în stații, viteză de deplasare de până la 60km/h și capacitate mare de transport.
Practic, având în vedere amânarea deschiderii metroului din Drumul Taberei și traficul infernal de la suprafață, tramvaiul 41 era singurul mijloc de transport public civilizat, predictibil și eficient din Sectorul 6.

Numai că, din 2002 încoace, la calea de rulare a metroului ușor nu s-ar mai fi făcut lucrări de reparații și, din această cauză, existau, în ultimul timp, porțiuni unde viteza era limitată la 20-30 km/h și altele, fără limitări de viteză unde, însă, tramvaiele aveau un puternic balans, devenind nesigure pentru călători, susține Cristian Marin de la Asociația „Metrou Ușor”.
El spune că, odată cu lucrările la Podul Grand, se schimbă și sistemul de traverse al căii de rulare a tramvaielor liniei 41, sistem care a fost utilizat și la metrou dar s-ar fi dovedit neperformant la viteze mai mari.
Totodată, se vor înlocui porțiuni din calea de rulare în zonele Orșova și Ciurel, spune Marin.

Însă, suspendarea liniei 41 ar trebui folosită pentru a efectua lucrări mai ample de reabilitare a căii de rulare a tramvaielor. Spre exemplu, ar trebui înlocuită și calea de rulare din zona capătului străzii Brașov, imediat după virajul dinspre Ghencea, unde balansul tramvaielor este foarte mare. De asemenea, întregul traseu al liniei 41 ar trebui rectificat, prin intervenția unui utilaj special, pe care STB îl are în dotare. Acest utilaj realiniază, practic segmentele căii ferate, astfel încât să permită circulația tramvaielor la viteze cât mai mari și în condiții de maximă siguranță, este de părere Cristian Marin de la Asociația „Metrou Ușor”.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.