Bucureștenii sunt invitați la marşul maşinilor eco şi marşul bicicletelor

Cea de a 2-a ediţie a Marşului maşinilor eco-friendly (electrice şi hybrid), căruia i se adaugă de anul acesta şi Marşul bicicletelor „WE BIKE ROMANIA” va începe sâmbătă, de la ora 10:00, în parcarea de la Biblioteca Naţională.

Participanții pot să testeze maşini electrice şi hibrid, ba, chiar să meargă prin oraș cu ele, în cadrul marșului. De asemenea, evenimentul promovează şi transportul alternativ, astfel invitaţii pot testa şi trotinetele electrice, hoverboard-urile, vor putea vedea prototipul bicicletei inteligente Xmera – o inovaţie românească, prezentată anul acesta la cel mai mare târg de tehnologie din lume, desfăşurat la Las Vegas. Şi, desigur, participanţii pot pedala în marş, alături de campionii României la ciclism.

Printre cei care vor promova transportul eco, se numără şi Mihaela Buzărnescu, racheta numărul 2 a României la tenis, Benny Adegbuy, numărul 1 în România la kickboxing, campionii României la ski alpin, Ania Caill şi Ionel Valeriu Achiriloaie. Eduard Grosu, cel mai bun ciclist al momentului din România va deschide coloana de biciclişti. Acestuia i se vor alătura componenţi ai lotului naţional de ciclism, printre care proaspătul campion naţional la junior, Adi Marcu, dar şi antrenorul lotului, Viorel Grosu.

Cele două acţiuni fac parte din Campania SMARTiCITY şi pledează pentru aer curat în oraşe, prin promovarea unui transport nepoluant sau mai puţin poluant şi prin folosirea transportului alternativ. Campania insistă pe o importanţă mai mare acordată transportului alternativ, prin urgentarea finanţării şi creării infrastructurii necesare.

Bicicleta este una dintre aceste modalităţi de transport la îndemână: „Misiunea noastră este să promovăm mersul pe bicicletă ca mijloc de transport în beneficiul populaţiei şi să promovăm bicicleta ca un simbol accesibil tuturor. (…) Bicicleta reprezintă o soluţie pentru diminuarea impactului uman asupra climei şi o tranziţie către un mediu mai curat şi o societate mai sănătoasă”, Raluca Fiser, Preşedintele Asociaţia Green Revolution.

Dan Adrian Drăgan, fondator al comunităţii vehiculelor electrice, a explicat de ce, în ultima perioadă, tot mai mulţi locuitori ai oraşelor aleg trotineta: „Simplu! Pentru că sunt mici şi uşoare, foarte mobile şi ieftine, nu poluează, nu ocupă loc de parcare, ajută la fluidizarea traficului”. Dar, rămâne problema: „Avem nevoie de infrastructură (piste), pe lângă conştientizarea faptului că şi noi suntem în trafic”, a adăugat Dan Adrian Drăgan.

Traseul maşinilor va fi:

  • Biblioteca Naţională – Piaţa Alba Iulia – Bulevardul Unirii – Piaţa Unirii – Piaţa Universităţii – Piaţa Romană – Piaţa Victoriei – Bulevardul Aviatorilor – Piaţa Charles de Gaulle – Arcul de Triumf şi retur Bulevardul Kiseleff – Piaţa Victoriei – Calea Victoriei- Bulevardul Naţiunilor Unite – Piaţa Constituţiei – Bulevardul Unirii – Biblioteca Naţională.

Traseul bicicletelor va fi:

  • Biblioteca Naţională – Piaţa Alba Iulia – Bulevardul Unirii – Piaţa Unirii – Piaţa Universităţii – Piaţa Romană – Piaţa Victoriei – Calea Victoriei – Bulevardul Naţiunilor Unite – Piaţa Constituţiei – Bulevardul Unirii – Biblioteca Naţională.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.