Proiectul „MULTI RISC-MODUL I”-la final

Astăzi  la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dealul Spirii” București-Ilfov s-a desfășurat evenimentul prilejuit de Conferința de Închidere Oficială a Proiectului ,,MULTI RISC-MODUL I”, cod SMIS 104677.

La eveniment au participat  secretarul de stat în Ministerul Fondurilor

Europene, Ana – Maria Bușoniu, șeful Departamentului pentru Situații de

Urgență, secretar de stat dr. Raed ARAFAT și a inspectorul general al IGSU, general de brigadă Dan-Paul IAMANDI, care au subliniat importanța implementării proiectului prin achiziționarea de echipamente și mijloace tehnice de intervenție noi, performante, de ultimă generație, care asigură premisele unei gestionări eficiente a situațiilor de urgență.

 

 

 

Au  fost prezentate tipurile de tehnică și echipamente performante destinate eficientizării misiunilor de salvare: containere cu accesorii de căutare a victimelor și salvare de sub dărâmături, tabere mobile pentru persoanele evacuate, autospeciale de salvare de la înălțime, automacarale pentru ridicarea

obstacolelor grele, generatoare electrice pentru iluminat de mare capacitate etc.

Descriere proiect:

Inspectoratul General Pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) a deținut calitatea de aplicant în cadrul Proiectului „Multi risc – modul I” cod SMIS 104677, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020, axa prioritară 5 – ,,Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor”, obiectivul specific 5.2 ,,Creșterea nivelului de pregătire pentru o reacție rapidă și eficientă la dezastre a echipajelor de intervenție”.

Proiectul a avut ca obiectiv general: Creșterea rezilienței la dezastre a comunităților prin îmbunătățirea capabilităților de intervenție în situații de urgență generate de mai multe tipuri de risc.

Obiectivul specific nr. 1: Îmbunătățirea răspunsului serviciilor profesioniste pentru o gamă largă de situații de urgență (multirisc). Acest obiectiv vizează achiziția echipamentelor ce pot fi folosite în mai multe tipuri de situații de urgență. Achiziția de tip multirisc este eficientă din punct de vedere al costurilor și acoperă o gamă variată de nevoi operative.

Obiectivul specific nr. 2: Dezvoltarea abilităților de bază pentru organizarea și managementul taberelor de sinistrați. Obiectivul vizează asigurarea condițiilor de cazare a persoanelor sinistrate după manifestarea unei situații de urgență de amploare, cum este cazul inundațiilor sau cutremurelor.

Obiectivul specific nr. 3: Îmbunătățirea capabilităților de intervenție pentru misiuni de căutare-salvare. Acest obiectiv specific presupune întărirea capacității de răspuns pentru misiunile de căutare-salvare, ce pot fi cauzate de o multitudine de tipuri de risc.

În cadrul proiectului au fost achiziționate următoarele tipuri de echipamente:

-Container suport logistic al intervenției tip I – căutare-salvare – 28 bucăți;

-Container suport logistic al intervenției tip II – multi risc – 15 bucăți;

– Containere suport logistic al intervenție tip IV – iluminat – 4 bucăți;

-Autospecială pentru tratamente hiperbarice și oxigeno-terapie – 2 bucăți;

-Autospecială de intervenție și salvare de la înălțime (42+/- 3 m) – 16 bucăți;

-Automacara cu braț ridicător și platformă pentru transport materiale și accesorii – 6 bucăți;

– Tabără mobilă pentru persoane sinistrate/evacuate în sistem containerizat + BRA – 1 bucată;

-Linie tehnică de întreținere a echipamentelor individuale de protecție – 7 bucăți;

Autospecială pentru păstrare temporară și transport în regim frigorific – 1 bucată;

-Autocamion cu sistem hidraulic de încărcare descărcare cu cârlig – 42 bucăți.

Perioada de implementare a proiectului a fost 01.10.2016 – 31.05.2019 și a beneficiat de un buget total de 159.441.995 Ron, din care finanțare nerambursabilă prin POIM: 133.392.655 RON.

Principalele beneficii ale implementării proiectului „Multirisc – modul I” constau în îmbunătățirea răspunsului serviciilor profesioniste pentru o gamă largă de situații de urgență, dezvoltarea abilităților de bază pentru organizarea și managementul taberelor de sinistrați, precum și îmbunătățirea capabilităților de intervenție pentru misiuni de căutare salvare.

Proiect cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.