Scandalul școlilor de șoferi din Sectorul 1, nemulțumirea unui singur instructor!

Începând din anul 2017, cetățenii din Cartierele Dămăroia, Chitila, Griviței și Bucureștii Noi au reclamat, în nenumărate rânduri, atât la Primăria Sectorului 1, cât și la Prefectura Municipiului București, disconfortul creat de nenumăratele școli de șoferi care desfășoară atât activitatea practică de instruire, cât și examenul pentru obținerea permisului de conducere pe Bulevardul Bucureștii Noi și în zona adiacentă.

Oamenii se plâng că nenumăratele mașini ale școlilor de șoferi duc la sporirea conflictele de.trafic, într-o zonă și așa sufocată de congestia generată de mașinile care intră în București dinspre nord, dinspre Mogoșoaia, Chitila, Târgoviște etc

Ei mai spun că își găsesc mașinile lovite în parcare de către cei care învață să parcheze și că cei veniți să susțină examenul pentru obținerea carnetului de conducere si însoțitorii acestora lasă în urmă o mizerie de nedescris, în zonele punctelor de întâlnire.

Cetățenii spun că este vorba despre mormane de gunoi, de la chiștoace de țigări, până la PET-uri de apă minerală și sucuri ori ambalaje de alimente, dar și despre urina care se revarsă în șuvoaie pe gardurile lor.

Aceaste probleme grave au fost semnalate și de către consilierul local Cristian Tudose fostului prefect Speranța Cliseru, care a și promis in fața aleșilor locali ai Sectorului 1 că va lua măsuri.

Cum situația nu s-a schimbat, edilul Sectorului 1, Daniel Tudorache, a solicitat Instituției Prefectului Municipiului București să stabilească punctele de întâlnire și traseele pentru practică și pentru examinare în mod echitabil, în toate sectoarele Bucureștiului, după cum a declarat pentru București FM primarul din Banu Manta.

Cu trei luni în urmă, actualul Prefect al Municipiului București Sever Romulus Stana a creat un grup de lucru din care fac parte, pe lângă reprezentanții autorităților, Prefectura, Primăria Sectorului 1, Brigada de Poliție Rutieră, atât reprezentanți ai societății civile, ai cetățenilor din zona afectată, cât și ai școlilor de șoferi și ai instructorilor auto.

În cadrul acestui grup de lucru s-au căutat soluții de compromis, care să armonizeze interesele școlilor de șoferi și pe cele ale societății civile. Printre altele, au fost căutate și identificate mai multe puncte de întâlnire pentru școlile de șoferi.

În urma concilierii Prefectului Capitalei, reprezentanții societății civile au declarat că nu doresc închiderea școlilor de șoferi, ci doar reglementarea activității acestora; iar cei ai instructorilor auto și ai școlilor de șoferi  au acceptat, la rândul lor, că trebuie să-și desfășoare activitatea fără a perturba grav traficul și viața comunităților respective.

Ieri, însă, a izbucnit scandalul. Un instructor auto din Sectorul 1 l-a acuzat pe Prefectul Sever Romulus Stana că ar discrimina școlile de șoferi și instructorii auto din Sectorul 1.

De ce ? Pentru că, prin ordinul său, Prefectul Capitalei a impus separarea traseului de examen de cel de pregătire practică în Sectorul 1. Măsura este menită să prevină congestia traficului generată de prezența atât mașinilor de examen, cât a celor de pregătire practică, concomitent, pe anumite artere ale Bucureștiului, precum Bulevardele Bucureștii Noi și Ion Mihalache, Șoseaua Chitila, Calea Griviței.

Prefectul Capitalei Sever Romulus Stana și-a manifestat, în continuare, deschiderea pentru dialog. „Ordinul de prefect cu privire la școlile de șoferi nu este perfect, ci este perfectibil. Așteptăm propuneri din partea școlilor de șoferi și din partea instructor auto, pentru a modifica, pentru a aduce îmbunătățiri acestui ordin”, a declarat pentru București FM Prefectul Sever Romulus Stana.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.