Proiectul de OUG pentru transportul alternativ, pus în dezbatere publică

Proiectul de Ordonanțã de urgențã pentru transportul alternativ a fost pus în dezbatere publicã pe site-ul Ministerului de Resort.

Potrivit textului, deținãtorii aplicațiilor precum UBER, BOLT sau CLEVER vor fi obligați sã obținã autorizație de la Ministerul Comunicațiilor, iar șoferii parteneri vor respecta cerințele tehnice și juridice similare cu cele ale taximetriștilor.
Autorizaţia devine valabilă după plata de către operator a unui tarif de autorizare de 50.000 de lei.

”Operatorii autorizaţi să desfăşoare activităţi de intermediere a transportului alternativ, pe teritoriul României, vor achita către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale la fiecare 12 luni un tarif de 50.000 de lei, iar MCSI va trebui să publice, pe site-ul propriu, lista operatorilor platformelor digitale autorizaţi, pe care o actualizează ori de câte ori este necesar”, se arată în document.

La rândul său, operatorul de transport alternativ va trebui să obţină o autorizaţie pentru transportul alternativ de la agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române (ARR) din judeţul sau municipiul Bucureşti, unde îşi are sediul sau domiciliul după caz. Autorizaţia de transport alternativ se eliberează în maximum 15 zile lucrătoare, pentru o perioadă de 3 ani, după plata de către operatorul de transport alternativ a unui tarif de 300 de lei. Autorizaţia de transport alternativ este netransmisibilă.

Autoturismele cu care se efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: au maxim 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto; au inspecţia tehnică periodică (ITP) realizată la fiecare 6 luni; la momentul cursei trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei; deţin copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ.

De asemenea, în trafic, autoturismele acceptate pe platforma digitalã vor avea afișate pe parbriz, un ecuson, numãrul de înmatriculare al autoturismului și denumirea platformei.

Toate veniturile obţinute în urma efectuării de transport alternativ sunt impozitate în conformitate cu legislaţia fiscală în vigoare în România, mai prevede proiectul de act normativ care reglementează serviciile de ridesharing.

În schimb, șoferii care nu vor avea autorizație, vor fi sancționați cu amendã cuprinsã între 3000 și 9000 de lei.

Proiectul de Ordonanțã este în dezbatere publicã pânã pe 3 iunie

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.