Aplicațiile smart-city ale Primăriei Capitalei chiar funcționează … !

Ieri, duminică, după prânzișor, Primăria Capitalei ne anunța lansarea mai multor aplicații de tip smart-city, una pentru transportul public, una pentru parcările municipale și o alta pentru domeniul asistenței sociale.

Curios din fire, am vrut să verific dacă aceste aplicații pentru smartphone chiar funcționează. Așa că am plecat cu autobuzul.
În stația de autobuz Pod Cotroceni, la intersecția Splaiului Independenței cu Șoseaua Cotroceni, mi s-au ivit ocazia de a verifica aplicația pe domeniul asistenței sociale. Văzusem, încă de săptămâna trecută, un om al străzii care se adăpostea, dacă se poate spune așa, chiar în stația de autobuz. Avea bagaje cu el, mânca, dormea și își făcea nevoile în zona stației STB.

Am făcut o sesizare pe platforma Direcției Generale de Asistență Socială a Municipiului București (DGASMB) și am așteptat, fără prea mari speranțe.
După circa 30 de minute, însă, a apărut o mașină a DGASMB cu doi lucrători sociali. Aceștia mi-au confirmat că au primit sesizarea prin intermediul aplicației on-line și că s-au deplasat de la locul altei sesizări, de pe Bulevardul I.C. Brătianu.
Asistenții sociali l-au intervievat pe omul străzii și am aflat că venise de la Brăila „cu o ocazie”, adică cu un microbuz.  Bărbatul de vreo 30 de ani spunea că ar avea locuință la Brăila, le-a furnizat lucrătorilor de la DGASMB au polițiștilor locali de la Sectorul 5 niste date personale, inclusiv un CNP.
Omul mai spunea că ar fi venit la București ca să se plimbe. Era confuz și recunoștea că nu prea mâncase mare lucru de câteva zile și că dormise în stația de autobuz. El a acceptat bucuros să fie condus la adăpostul Primăriei Capitalei de pe Bulevardul Theodor Pallady, pentru a mânca și a se odihni, că să-si revină puțin, spunea el.

Iuliana Ghiță, director coordonare asistență socială la DGASMB, spune că, deși aplicația pentru smartphone a fost lansată abia ieri, lucrătorii sociali au primit deja 4 sesizări pe această cale. Dintre cele patru cazuri sesizate, un bărbat, cel din stația de autobuz Pod Cotroceni, a fost identificat și dus la adăpostul DGASMB de pe Bulevardul Theodor Pallady. Celelalte trei cazuri au fost predate direcțiilor de asistență socială de la nivelul sectoarelor Municipiului București, deoarece erau de competența acestora – mame cu copii fără adăpost, victime ale diferitelor forme de abuzuri etc.

Șefa de la DGASMB spune că asistenții sociali au aplicația instalată pe telefoanele de serviciu. Astfel, ei pot vedea în timp real sesizările apărute în sistem și pot să se deplaseze la locul acestora, chiar dacă se află deja pe teren. Datorită acestei aplicații, timpul de răspuns la sesizările privind persoanele fără adăpost a scăzut la cel mult 30-40 de minute, în funcție de aglomerația din trafic, spune Iuliana Ghiță.

Bărbatul ajuns la adăpost a fost hrănit, îngrijit şi a primit haine curate.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.