Alba – neagra cu HCGMB 322/2018

Primăria Municipiului București revine în dezbatere publică cu un „Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifelor de exploatare a parcajelor aparținând domeniului public și/sau privat al Municipiului București”.

Proiectul a mai fost adoptat odată de către Consiliul General al Municipiului București, pe data de 14 iunie 2018, și a intrat în vigoare la 1 iulie anul trecut.

Numai că, potrivit portalului instanțelor, Hotărârea Consiliului General al Municipiului București Nr 322/14.06.2018 a fost atacată în contencios administrativ de către un agent economic, de către o societate de avocatură și chiar de către o persoană fizică.

Acest cetățean, Mihai Petroff, a cerut și a obținut, pe 6 februarie anul acesta, anularea HCGMB 322/2018 de către Tribunalul Municipiului București, pe motivul viciului de procedură. Este vorba despre neîndeplinirea de către Municipalitate etapei procedurale a dezbaterii publice.

Faptul că, acum, Primăria Capitalei revine cu proiectul de hotărâre în dezbatere publică atestă pierderea definitivă a procesului și anularea definitivă a HCGMB 322/2018.

Termenul până la care proiectul trebuie să stea în dezbatere publică este de 6 mai. Apoi, el poate fi pus pe ordinea de zi a Consiliului General al Municipiului București și, eventual, adoptat.

Întrebarea este ce tarife încasează parcagiii de la Compania Municipală de Parcări în acest timp? Încasează tariful majorat, care poate ajunge până la 20 lei/oră, în centrul orașului, în baza HCGMB 322/2018, care a fost anulată? Sau încasează vechiul tarif, de 1,5 lei/oră, indiferent de zona în care se află parcarea respectivă?

Am întrebat aceste lucruri la Primăria Capitalei. Așteptăm un răspuns.

Dan Georgescu, liderul sindical de la Administrația Străzilor, spune că, în acest moment, Compania Municipală de Parcări percepe tariful diferențiat pe zone stabilit prin HCGMB 322/2018. Doar că respectiva companie nu mai încasează taxe de parcare, decât în acele parcări municipale unde încasările se ridică la peste 3.000 de lei pe săptămână. Așa se face că, în parcările centrale, este aglomerație de încasatori, în timp ce în parcările aflate la periferie, unde sumele încasate sunt mai mici, nu mai există încasatori, susține Georgescu.

El mai spune că sindicaliștii de la Administrația Străzilor se află în proces pentru întoarcerea parcărilor la această instituție din subordinea Consiliului General.

Parcările au fost predate în mod ilegal, cu tot cu amplasament, Companiei Municipale de Parcări, care este ilegal înființată, potrivit hotărârii Curții de Apel București din noiembrie anul trecut, mai spune Georgescu.

Liderul sindical precizează că socotește transferul parcărilor de la Administrația Străzilor la Compania Municipală de Parcări că fiind ilegal pentru că ar fi vorba despre un transfer de patrimoniu.

Adrian Alexandru, consilier local la Sectorul 2, spune că Primăria Capitalei ar aplica, în privința taxei de parcare, aceeași strategie că și Primăria Sectorului 2 în cazul taxei de habitat. Astfel, știind că HCGMB 322/2018 va fi definitiv anulată de către instanță, acum aflându-se în recurs, Executivul Primăriei Capitalei revine cu un proiect de hotărâre similar pentru a continua cu tariful majorat.

Temeiul pentru care instanța a anulat deja HCGMB 322/2018 este neîndeplinirea procedurii de dezbatere publică. Acest lucru nu este permis, mai ales când este vorba despre o hotărâre cu caracter normativ care mărește tarife sau instituie taxe locale, spune Adrian Alexandru.

Conform proiectului de hotărâre care revine în dezbatere, Bucureștiul ar urma să fie împărțit în trei zone concentrice de tarifare, zona 0 fiind cea care cuprinde centrul metropolei.

Astfel, zona de tarifare zero ar putea cuprinde locurile de parcare special amenajate în perimetrul delimitat de străzile: Piața C. A. Rosetti, strada Tudor Arghezi, starda Dimitrie G. Gerota, strada Jean Louis Calderon, strada C. A. Rosetti, Bulevardul Nicolae Bălcescu, strada Ion Câmpineanu, Calea Victoriei, Splaiul Independenței, Strada Halelor, Piața Unirii, Bulevardul Unirii, Bulevardul Mircea Vodă, strada Matei Basarab și Bulevardul Hristo Botev.

Pentru această zonă, tariful de parcare este de 10 lei/oră, de luni până vineri, în intervalul orar 07:30-19:30. Tariful va fi aplicat pentru primele 2 ore. După depășirea celor 2 ore, se va aplica o supra-taxare care va duce tariful la 20 lei fiecare oră de depășire. În afara programului și în zilele de sărbători legale, parcarea ar urma să fie gratuită.

Abonamentele se adresează persoanelor fizice și sunt valabile tot pe intervalul 07:30-19:30. Astfel, abonamentul săptămânal în zona zero de tarifare ar putea fi de 300 de lei, cel lunar, 1.000 de lei, iar abonamentul anual ar urma să coste 9.600 de lei.

Pentru riverani, prețul propus pentru abonamentul lunar de parcare este 500 de lei, în timp ce pentru cele semestrial și anual, locuitorii vor trebui să plătească 2.700, respectiv 4.800 de lei.

Zona de tarifare 1 ar putea cuprinde locurile de parcare special amenajate cuprinse între perimetrul „zonei zero” și perimetrul delimitat de străzile: Piața Francofoniei , Calea 13 Septembrie, Șoseaua Panduri, Bulevardul Geniului, Șoseaua Cotroceni, Splaiul Independenței, Bulevardul Mihail Kogălniceanu, Strada Vasile Pârvan, Strada Berzei, Strada Gării de Nord, Calea Griviței, Șoseaua Nicolae Titulescu, Bulevardul Banu Manta, Bulevardul Ion Mihalache, Strada Aviator Popișteanu, Bulevardul Expoziției, Strada Parcului, Strada Tipografilor, Șoseaua București-Ploiești, Bulevardul Aerogării, Strada Nicolae Caramfil, Bulevardul Beijing, Bulevardul Mircea Eliade, Calea Floreasca, Strada Polonă, Strada Mihai Eminescu, Strada Traian, Bulevardul Pachet Protopopescu, Șoseaua Mihai Bravu, Strada Traian Popovici, Calea Dudești, Bulevardul Octavian Goga, Strada Nerva Traian, Bulevardul Gheorghe Șincai, Strada Lânăriei, Calea Șerban Vodă, Bulevardul Mărășești, Piața Libertății, Strada Mitropolit Nifon, Piața Regina Maria și Bulevardul Libertății.

Tariful de parcare aplicabil în zona 1 ar putea fi, conform proiectului, de 5 lei/oră, în același interval orar 07:39-19:30. Și în această zonă, tariful s-ar putea aplica pentru primele două ore de parcare. Fiecare oră care depășește acest interval tarifar ar urma să fie supra-taxată cu câte 10 lei.

Pentru zona 1, tarifele ar urma să fie semnificativ mai mici și la abonamente. Astfel, pentru abonamentul săptămânal costul ar urma să fie de 180 de lei, pentru cel lunar, 600 de lei, iar pentru cel anual, ar urma să plătești 5.760 de lei.

În cazul riveranilor, abonamentele pentru locurile de parcare publice ar urma să pornească de la 300 de lei (pe lună) și ajung la 2.880 de lei (pentru un an).

În fine, zona tarifară 2 ar urma să cuprindă locurile de parcare special amenajate între zona 1 și limita administrativă a Bucureștiului. Aici tariful ar urma să fie de 2,5 lei/oră.

Pentru zona 2, tarifele abonamentelor ar putea începe de la 90 de lei pentru un abonament săptămânal. Costul lunar pentru locurile de parcare este de 300 de lei, iar cel anual, 2.800 de lei.

Riveranii ar urma să plătească 150 de lei pe lună, 810 lei pe semestru și 1.440 de lei pe an.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.