Călătorului îi stă bine cu drumul, iar românului cu autostrada

Metrul de autostradă, construit de către omul de afaceri sucevean Ștefan Mandachi, a pus România de jar pentru că a arătat tuturor că dacă se vrea se și poate.

Invitat în emisiunea În Comunitate de astăzi, acesta a spus că ani de zile a fost șocat de accidentele pe care le-a văzut pe drumurile României și de victimele de toate vârstele, care și-au pierdut de-a lungul anilor viața sau au rămas mutilate în urmă acestor tragedii.

S-a gândit adesea că și el sau copiii lui ar putea deveni într-o zi victime ale unui accident. În acealași timp a realizat că multe dintre aceste nenorociri ar fi putut fi evitate dacă existau autostrăzi. Acestea, de asemenea, ar fi putut ajuta la dezvoltarea multor afaceri și mulți oameni și-ar fi găsit de lucru.

Demersul său a tras nu doar atenția presei, ci și a multor oameni, chiar a politicienilor, vedetelor și chiar a oamenilor obișnuiți din toată țara. Din păcate, nimeni de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu l-a contactat.

Pentru a arăta că acțiunea sa nu a fost o glumă, că autostrăzile nu sunt un capriciu al unui tânăr extravagant, ci o necesitate, Ștefan Mandachi, împreună cu angajații din restaurantele pe care le deține, vor face grevă timp de 15 minute la ora 15:00 și îi invită pe toți cei care doresc o Românie cu atostrăzi să i se alăture.

Contactat de realizatorii emisiunii În Comunitate, Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a precizat că întelege demersul suceveanului și nu îl consideră o glumă. România are nevoie de autostrăzi dar și de alte drumuri și a făcut toate demersurile până acum.

Din păcate unele carențe legislative, care au fost între timp remediate, a făcut ca unele dintre firmele care obținuseră contracte să își încalce în mod grosolan obligățiile contractuale fără să primească și sancțiunile de rigoare, iar din păcate, situația s-a perpetuat.

Noile măsuri legislative, mult mai aspre, va obliga firmele contractante, fie că sunt româneșți sau sunt firme din alte țări, să își facă datoria cu mai multă seriozitate, sancțiunile fiind și ele mai aspre. Dacă lucrările nu vor merge conform planului prestabilit, atunci contractele vor fi reziliate, iar companiile respective vor plăți chiar și daune.

Vezi aici arhiva emisiunii În Comunitate!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.