Primăria Capitalei propune desfiinţarea unor linii de tramvai şi modificarea unor trasee

Primăria Capitalei propune reconfigurarea reţelei de tramvaie ale STB, pentru scăderea timpilor de aşteptare şi creşterea capacităţii de transport.

În proiectul propus, modificările vizează creşterea eficienţei liniilor de tramvai şi, totodată, sporirea încrederii şi interesului populaţiei pentru acest mijloc de transport nepoluant.

Primăria Capitalei spune că aceste modificări vor duce la micşorarea intervalelor de succedare a vehiculelor cu până la 15%.

Astfel, se propune desfiinţarea liniilor de tramvai 8 (Depoul Militari – Zeţarilor), 34 (Banu Manta – Cimitirul Şerban Vodă), 35 (Depoul Militari – Gara Basarab), 42 (Piaţa Presei Libere – Gara de Nord) şi 56 (Piaţa Sfânta Vineri – Republica).

Călătorii liniei desfiinţate 8 pot utiliza liniile de tramvai: 25 (tronson Depoul Militari – Bd. Preciziei – Str. Valea Cascadelor – Bd. Timişoara – Şos. Progresului), 23 (pe relaţia Calea Rahovei – Calea Ferentarilor – Prelungirea Ferentarilor – capăt Zeţarilor), 32 (Calea Rahovei) şi 11 (pe relaţia Bd. Timişoara – Şos. Progresului, până la intersecţia cu Calea 13 Septembrie).

Pentru preluarea călătorilor liniei 8 în zona Calea Ferentarilor, se înfiinţează şi o linie de autobuz pe traseul: Zeţarilor – Prelungirea Ferentarilor – Calea Ferentarilor – str. Mihail Sebastian (întoarcere la rondul amplasat după intersecţia cu Calea 13 Septembrie).

Călătorii liniei 34 (care este propusă pentru desfiinţare) vor putea folosi tramvaiele liniei 1 (Romprim – Şos. Olteniţei – Calea Văcăreşti – Şos. Mihai Bravu – Şos. Ştefan cel Mare – Bd. Iancu de Hunedoara – Şos. Nicolae Titulescu – Banu Manta, cu întoarcere pe traseul Banu Manta – Pasajul Basarab – Şos. Orhideelor – Bd. G-ral Vasile Milea – Bd. Timişoara – Şos. Progresului – str. C-tin Istrate – Şos. Viilor – P-ţa Eroii Revoluţiei – Şos. Olteniţei – Romprim), precum şi liniile 10 şi 46.

Totodată, în locul liniei 35, vor putea fi utilizate liniile 1, 10, 11 şi 25.

Linia desfiinţată 42 va fi suplinită de linia 45, pe relaţia: Bd. Ion Mihalache – str. Buzeşti – Bd. Alex. Ioan Cuza – Bd. I. G. Duca – Gara de Nord.

În plus, va fi înfiinţată linia de tramvai 3, care va circula pe ruta: Piaţa Presei Libere – Bd. Expoziţiei – str. Puţul lui Crăciun – Bd. Ion Mihalache – Calea Griviţei – Şos. Chitilei – Mezeş şi retur.

În locul liniei desfiinţate 56, călătorii vor putea utiliza liniile 14, 36, 40, 46 şi 55.

De asemenea, liniile de tramvai 11 şi 16 vor avea trasee modificate. Astfel, linia 11 va circula pe traseul: Cartier 16 Februarie – Calea Giuleşti – Şos. Orhideelor – Bd. G-ral Vasile Milea – Bd. Timişoara – Şos. Progresului – Calea 13 Septembrie – Bd. Ghencea – capăt Ghencea şi retur. Pe tronsonul Zeţarilor – str. Anghel Alexandru, călătorii vor putea utiliza linia de autobuz 220.

Linia 16 va circula pe ruta: Platforma Industrială Pipera – Bd. Dimitrie Pompeiu – Şos. Petricani – Bd. Lacul Tei – str. Maica Domnului – str. Reînvierii – str. Turmelor – Şos. Colentina – Bucur Obor, cu întoarcere pe traseul Bucur Obor – Şos. Ştefan cel Mare – str. Lizeanu – str. Maica Domnului – Bd. Lacul Tei – Şos. Petricani – Bd. Dimitrie Pompeiu – Platforma Industrială Pipera.

Pentru preluarea călătorilor, pe relaţia Piaţa Gemeni – str. Lizeanu, va fi înfiinţată o linie de autobuz.

1 COMENTARIU

  1. Sunteti prafff si pulbere cu ideologia asta de desfintare a liniilor de tramvai si inlocuitea cu autobuz , din contra , multe linii de autobuz si troleibus ar trebui desfintate pentru ca se blocheaza mereu in trafic rau si ar trebui efectiv construit noi linii de tramvai . Tramvaiul este de departe un mijloc de transport mai rapid decat bus ul daca linia pe care merge este ok . Nu mai vb ce ae fi daca s-ar mai si achizitiona ceba tramvaie moderne 2019 si ar fi inlocuite actualele junghiuri din anii 90.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.