Începe reabilitarea lifturilor, în Sectorul 1!

Primele 50 de contracte de mandat pentru modernizarea lifturilor din blocurile reabilitate termic au fost semnate ieri, 27 februarie 2019, la sediul Primăriei Sectorului 1, de către reprezentanții asociațiilor de proprietari și edilul Daniel Tudorache.

Prin aceste contracte, asociațiile de proprietari mandatează Primăria Sectorului 1 să facă lucrări de intervenție la lifturi, în numele lor.

Ordinea de prioritate în programul de modernizare a lifturilor a fost stabilită pe principiul ”primul venit – primul servit”, în funcție de data încheierii contractului de mandat.

Primăria Sectorului 1 va suporta integral costurile, finanțarea fiind asigurată pentru toate categoriile de lucrări de intervenție.

”Este un proiect la care eu țin foarte mult, un proiect care face parte din angajamentele pe care mi le-am luat în fața cetățenilor Sectorului 1. M-am bătut, încă de acum doi ani și jumătate pentru a promova în Parlament modificarea legislativă care să-mi permită să intervin și asupra ascensoarelor din blocurile reabilitate termic. Prin acest program vom crește și mai mult eficiența energetică a blocurilor și vom spori siguranța în exploatare a lifturilor. În plus, este vorba despre persoanele vârstnice, mamele cu copii în cărucioare și alte categorii de persoane care, atunci când liftul este stricat, întâmpină reale dificultăți în a ieși din casă, pur și simplu. Sunt lucruri cu o vechime de peste 40 de ani, care se strică adesea, iar cele mai multe asociații de proprietari nu au puterea financiară să le înlocuiască pe banii lor”, a declarat primarul Dan Tudorache pentru București Fm.

Lifturile din blocurile reabilitate termic sau cele din blocurile care vor intra în programul de anvelopare vor fi modernizate prin implementarea a maximum trei pachete de soluții, în funcție de proiectul tehnic:

Pachetul de soluții 1: Lucrări de înlocuire/reparare, după caz, a troliului cu motor, cablurilor de tracțiune, eșafodajului pentru motor și reductorului, după caz, tijelor, arcurilor, clemelor, cablurilor de tracțiune, limitatoarelor de viteză, dar și cablului limitator de viteză și întinzător cablu;

Pachetul de soluții 2: Lucrări de înlocuire/reparare ale panoului de comandă cu un panou cu microprocesor și variator de frecvență, traductorilor (senzori pentru numărare stații și nivelare), magneților, cutiilor de comandă de palier și din cabina cu semnalizare LED sau LCD și marcaj Braille pentru butoane, cablului flexibil cabina, cablului ușilor, întrerupătorului cap linie cu rolă, dar şi întrerupătorului cu buton ciupercă;

Pachetul de soluții 3: Lucrări de înlocuire a ușilor exterioare cu uși automate/ semiautomate atât pentru puțuri cu structură din beton armat cât și metalică, dar și a cabinei.

Aceste soluții vor fi aplicate în funcție de situația de la fiecare bloc și fiecare ascensor în parte. Pot fi aplicate una sau mai multe soluții. Noile echipamente vor fi autorizate I.S.C.I.R. și îndeplinesc toate standardele de performanță energetică stabilite de către Uniunea Europeană.

Programul de modernizare a lifturilor va aduce o economie de energie electrică de până la 30-40%, va spori condiţiile de siguranţă şi confort şi va reduce timpul de aşteptare a ascensorului.

Dosarul pe care fiecare asociație de proprietari trebuie să-l depună la Primăria Sectorului 1 trebuie să conţină actele asociaţiei (Statutul), procesul verbal al Adunării Generale şi o cerere de înscriere (care poate fi ridicată de la Registratura din Bd. Banu Manta nr. 9 sau poate fi descărcată de pe site-ul Primăriei Sectorului 1: http://primariasector1.ro/modernizarea-lifturilor.html).

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.