Cardurile gratuite pentru pensionari se vor emite pe tot parcursul acestui an!

De câteva zile, în peisajul Bucureștiului, au reapărut cozile formate din pensionari și elevi, care le aduc aminte celor cu mai multă experiență de viață de acele cozi la carne, lapte, ulei, pâine sau alte alimente de pe vremea regimului comunist. Numai că, de data aceasta, este vorba despre pensionarii și elevii care fac cozi la tonetele STB, pentru a intra în posesia cardurilor gratuite, în cazul primilor, sau pentru a-și reîncărca acele carduri pentru elevi.

Directorul general al STB, fostă RATB, Andrei Creci, spune că regretă situația creată, adică faptul că oamenii stau la cozi în fața tonetelor STB. El spune că va lua toate măsurile pentru ca inițiativa bună a acordării unor gratuități să nu fie umbrită de supărarea oamenilor nevoiți să stea la cozi.

Pe de altă parte, șeful STB atrage atenția asupra faptului că aceste carduri gratuite pentru pensionari vor fi eliberate pe tot parcursul anului. Eliberarea lor a început pe 11 februarie, dar nu există o dată limită pentru încheierea ei. Până ce vor intra în posesia unui card, pensionarii bucureșteni pot circula, în continuare, gratuit cu transportul public, pe baza buletinului și a talonului de pensie. Nu vor exista pensionari amendați sau obligați să coboare din autobuz, tramvai sau troleibuz, pentru că nu dețin un card, dă asigurări Andrei Creci. Așadar, nu există motive pentru ca oamenii să se înghesuie la cozi, consideră el.

Scopul acestor carduri este acela de a cunoaște câte persoane beneficiază de gratuitate pe transportul public bucureștean. Pentru că, în spatele oricărei gratuități la transportul public, stau niște costuri care sunt achitate de către Primăria Capitalei. Aceste costuri sunt purtătoare inclusiv de TVA și trebuie să fie contabilizate.

Un alt obiectiv al cardurilor pentru pensionari este acela de a permite STB să cunoască cererea exactă de transport, pe fiecare linie, pe tot timpul zilei. Numai în acest fel, compania de transport public poate dimensiona în mod corect capacitatea de transport pe fiecare linie, pe zile ale săptămânii și pe ore, astfel încât să trimită în traseu un număr adecvat de autobuze, troleibuze și tramvaie, a mai explicat Creci pentru București FM.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.