Romania, pe locul doi in Europa la cresterea pietei auto

Cu aproape 160.000 de automobile noi vandute in 2018 piata auto romaneasca isi continua cresterea din  ultimii ani,  a anuntat Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA). Asta este partea buna, partea mai putin buna este in ciuda cresterii constante, volumul vanzarilor este inca departe de nivelul inregistrat inainte de criza din 2008.

Locul al doilea in UE

Ca ritm de crestere nu suntem in fruntea Europei, dar suntem pe aproape. ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) sustine ca anul trecut cresterea cea mai mare a vanzarilor a fost in Lituania, +25%, apoi pe locul doi Romania, si pe locul trei Croatia.

Este si relativ simplu sa cresti mult, ca procent, atunci cand ai vanzari mici, de 100.000 sau 200.000 de bucati, dar oricum trebuie tinut cont ca anul trecut pe piete mari, precum Germania, Marea Britanie, sau Italia, vanzarile de masini au scazut fata de 2017, dupa cum spune tot ACEA.

O veste buna pentru producatorii nationali Dacia si Ford, este faptul ca in 2018 fata de 2017 vanzarile de masini noi din import au crescut cu 15% in timp ce vanzarile de masini noi din productia romaneasca au crescut cu 37%, ritm mai mult decat dublu.

Dintre toate masinile noi pe care le-au cumparat romanii anul trecut, cele romanesti reprezinta mai putin de o treime, dar sporeste increderea in masinile autohtone.  Asta are legatura si cu faptul ca Ford a apasat pe acceleratie la Craiova si a ajuns sa fabrice, anul trecut, 141.000 de unitati, de trei ori mai multe decat in 2017.

Va mai treace, totusi, ceva timp pana Ford Craiova va ajunge sa intre in competitie cu Dacia, pentru ca primele trei modele cele mai cumparate de romani anul trecut au fost Logan (21.154 unitati), Duster (12.938) si Sandero (10.218).

Ce eficienta pentru programele Rabla si Rabla Plus

APIA afirma ca prin casare au fost eliminate anul trecut doar circa 81.000 de masini vechi in schimb tot anul trecut au fost aduse in tara peste 200.000 de masini mai vechi de 12 ani, cu motoare cel mult Euro 3.

In schimb, vanzarile de masini ecologice au mers excelent: plus 92% la vanzari de masini 100% electrice si plus 60% la vanzari de masini hibride.

Este remarcabil, dar nu este greu sa cresti repede, ca procent, cand ai cantitati mici: dintre masinile 100% electrice s-au cumparat mai putin de 1000 de unitati si din cele hibride s-au cumparat doar circa 3500 de unitati.

Romanii ar cumpara mult mai multe masini 100% electrice – pentru ca bonusul de 10.000 de euro este foarte generos – dar cu foarte mici exceptii asemenea masini au autonomie prea mica ca sa fie pentru utilizare generala, adica inclusiv pe distante medii si mari.  O familiile romaneasca nu-si poate inca permite sa aiba o masina folosita doar pentru deplasari in oras si, eventual, in week-end la Snagov.

FleetMaster, Soluția completă pentru planificare și optimizare rute, te ține informat și îți prezintă zilnic pe 98,3 FM rubrica „Strada de business”!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.