Proiectul de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză avansează!

Lucrările de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză continuă într-un ritm alert. Potrivit Primăriei Capitalei, în ultimele două luni, șantierul a avansat până la faza relocării rețelelor de utilități dintre Șoseaua Petricani și Calea Floreasca.

Din această săptămână, sunt în curs lucrări pentru realizarea viitoarei canalizări pluviale. De asemenea, se lucrează pentru relocarea rețelei de alimentare cu apă, dar și a rețelei de gaze naturale. Municipalitatea precizează că, în paralel, continuă lucrările pentru ridicarea zidului de sprijin a noii artere de circulație. În prezent, acesta este gata în proporție de 25%.

Încă din luna octombrie 2018, lucrările au fost menținute în graficul stabilit. Astfel, din momentul emiterii autorizației de construire, în urmă cu aproximativ trei luni, au fost realizate:

– defrișările necesare pe toată lungimea, între Șoseaua Petricani și Calea Floreasca, iar masa lemnoasă a fost predată către ADP Sector 2, conform avizului de Mediu;

– demolările proprietăților aflate pe culoarul de expropriere, conform Autorizației de Demolare;

– săpătura pentru zidul de sprijin pe toată lungimea arterei (pe partea dreapta sens Floreasca – Petricani);

– împrejmuirea zonei de lucru;

– infrastructura și semaforizarea în zona Nod Autostrada A3 – Petricani – Fabrica de Glucoză;

– corelarea semaforizării cu cea din Nod Autostrada A3 – Petricani – Fabrica de Glucoză;

– lucrările pregătitoare privind relocările de utilități.

Vă reamintim că proiectul noii șosele presupune lărgirea la 4 benzi, două pentru fiecare sens de circulație, a arterei de 1,8 km lungime, între Șoseaua Petricani și Calea Floreasca.
Fiecare bandă va avea 3,5 metri lățime, iar trotuarele vor include și o pistă pentru bicicliști cu o lățime de 1,5 metri pentru fiecare sens. Intersecțiile pe care Șoseaua Fabrica de Glucoză le traversează vor fi reconfigurate și va fi realizată racordarea la sensul giratoriu din zona Autostrăzii A3. De asemenea, vor fi amenajate noi spații verzi, iar iluminatul stradal va fi modernizat. Proiectul prevede și amenajarea de parcări, a două drumuri colectoare și semaforizare pe anumite segmente.

Lucrările au început în octombrie anul trecut și ar urma să se încheie în ianuarie 2020. Potrivit Primăriei Capitalei, există însă posibilitatea ca proiectul să fie gata în luna octombrie a anului acesta.

Costul lucrărilor se ridică la aproximativ 48 milioane lei fără TVA.

1 COMENTARIU

  1. Pistele pentru biciclete se construiesc pe carosabil una -> pe sensul -> și una <- pe sensul <- la limita cu bordura sau cu acostamentul.Nu pe trotuare.Trotuarul e pentru pietoni și bicicleta e mijloc rutier.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.