Cartel al Societatilor de Asigurare?

Consiliul Concurenţei a anuntat ieri ca a sancţionat nouă companii de asigurare precum şi Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare si Reasigurare (UNSAR) cu amenzi totale în valoare de aproximativ 247 de milioane de lei, adica circa  53 milioane euro.

Motivul este ca, in perioada 2012-2016 cele 9 companii au colaborat intre ele si cu Uniunea pentru a majora in mod concertat pretul politelor RCA.

Adica o intelegere de tip cartel care a incalcat reglementările romanesti si europene din domeniul concurenţei.

Amenzile au fost decise in functie de ponderea companiilor respective pe paita asigurarilor: Allianz – Ţiriac Asigurări, care are peste 15% din piata, a fost amendata cu 43 mil lei ; Omniasig Vienna Insurance Group care are peste 14% – 40 mil lei, Asirom Vienna Insurance care are 13% din piata – 36 mil lei,  si in cotinuare in ordine descrescatoare Groupama, Carpatica Asig, Astra Asigurări; Generali România, Uniqa Asigurări si, in  fine, UNSAR, care a primit o amenda de 160.000 lei.

Euroins România, pentru ca si-a recunoscut de la inceput greseala, a colaborat la ancheta si a oferit chiar dovezi Consiliului Concurentei a fost amendata cu doar 6,3 milioane de lei.

Pe lista amendatilor sunt si cele doua companii care au dat faliment, adica Astra Asigurari si Carpatica Asig pentru ca in perioada care a fost anchetata de Consiliul Concurentei, cele doua companii au functionat si au incasat si ele bani  ca urmare a acestei intelegeri de tip cartel.

Cum explica asiguratorii cresterea pretului RCA

Asiguratorii sustin ca pana prin 2014-2015 au lucrat in pierdere pe politele RCA. Mădălin Roşu, reprezentant al Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare afirma la un moment dat ca nu a crescut numărul de accidente, sau a numărul de persoane despăgubite, dar sumele oferite drept despăgubire sunt tot mai mari: “pentru aceaşi pagubă Curtea de Apel Bucureşti oferă drept despăgubire o sumă, în timp ce Curtea de Apel Cluj altă sumă. Mai sunt şi cazuri în care pentru aceaşi pagubă, azi despăgubirea este de 50.000 de euro, mâine creşte la 80.000 de euro, iar poimâine ajunge la 100.000 de euro”.

Alta explicatie este de fapt o acuzatie: UNSAR sustine ca verificat cat costa la acelasi service o reparatie pentru un client care nu cere despagubiri de la asigurator si pentru un client care cere despaguri de la asigurator.

Asiguratorii spun ca au constatat ca, de exemplu, la o Skoda Octavia, care nu are polita RCA, revopsirea unei bare fata este facturata in medie cu 501 lei,  in timp ce pentru un sofer care detine asigurare tariful mediu achitat este de 1.505 de lei.

Mai afirma asiguratorii, la aceeasi masina la inlocuirea unui far dreapta cu o piesa originala, pretul mediu pentru masina asigurata este de 814 lei, in timp ce pentru masina neasigurata pretul mediu este de 528 lei.

FleetMaster, Soluția completă pentru planificare și  optimizare rute, te ține informat și îți prezintă zilnic pe 98,3 FM rubrica „Strada de business”!

 

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.