Incredibil: Metroul spre Drumul Taberei ar putea fi gata, totuși, anul viitor!

Pe 30 mai 2017, Metrorex a lansat o licitație pentru a alege societatea care să realizeze, la prețul de 121 de milioane de lei, sistemul de automatizare si protecție pentru magistrala M5, primul tronson, cel spre Drumul Taberei.

În cursa pentru obținerea contractului s-au înscris două companii importante din industria feroviară, Siemens si Alstom. In faza de evaluare tehnică a documentației depuse, Siemens a fost descalificată.

Nemultumită de această decizie, pe 17 decembrie 2017, Siemens a contestat descalificarea la Tribunalul Bucuresti. În aceste condiții – cu toate că Alstom a fost declarată câștigătoare a contractului, nu a putut nici să semneze contractul cu Metrorex și, evident, nici să înceapă lucrările, din cauza acțiunilor intreprinse de Siemens in instanță.

Tribunalul București a respins contestația depusă de către Siemens. Compania a făcut, apoi, recurs, in iunie 2018. Pe 20 august, instanța a respins, din nou, solicitarea Siemens. Compania a atacat, însă, din nou decizia. Pe data de 15 noiembrie, Curtea de Apel București a respins, însă, prin decizie definitivă, recursul Siemens.

În urma recentei decizii a Curții de Apel București, Metrorex si Astom sunt cu un pas mai aproape de semnarea contractului si de inceperea lucrărilor.

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, declara, în luna septembrie, că doar acțiunile din justiție instrumentate de către Siemens mai tineau pe loc finalizarea lucrarilor la Magistrala 5. Odată rezolvată aceasta problemă – susținea atunci ministrul – lucrările ar trebui să se finalizeze până la sfârșitul lui 2018, urmând ca din ianuarie să înceapă probele trenurilor, fără călători. Una peste alta, sustinea Șova, Magistrala 5 ar trebuit să fie gata in luna martie a anului 2019.

Magistrala 5 de metrou urmează să facă legătura, prin subteran, intre cartierele Drumul Taberei si Pantelimon, trecând pe sub centrul Capitalei.

Licitatiile pentru selectarea unui constructor care să realizeze linia de metrou au inceput incă din 2008. Trei ani mai tarziu, in 2011, o asociere de constructori condusă de către compania Astaldi incepea, propriu-zis, lucrările, programate să dureze cel mult 4 ani.

Cu toate acestea, linia de metrou n-a fost finalizată la termenul stabilit, adică în anul 2015. Finalizarea lucrărilor a fost amânată pentru 2016 și, din nou, cu incă un an, astfel că în 2017 linia ar fi putut fi inaugurată. Acest lucru însă nu s-a întâmplat.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.