Sondaj: Unitățile de învățământ au nevoie de dotări

Unitățile de învățământ au nevoie de dotări, iar programele școlare nu sunt adaptate cerințelor de pe piața muncii și nici cu nevoile sociale, sunt principalele concluzii ale sondajului ”Radiografia sistemului de educație”, realizat de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI).

Temele elevilor constituie un factor de stres pentru aceștia, iar mulți consideră că ar trebui înlocuite cu activități practice.

Potrivit sondajului, 90,2% dintre repondenți susțin că programele școlare nu sunt adaptate cerințelor de pe piața muncii și la nevoile sociale.

Pe lângă materiile deja existente în aria curriculară, participanții la sondajul de opinie susțin că ar trebui să se introducă și unele noi, cum ar fi educație pentru sănătate, educație sexuală, antreprenoriat, public speaking, educație financiară, dezvoltare personală sau gestionarea emoțiilor.

”Nu disciplinele sunt o problemă, ci programele școlare, gradul de dotare a unităților școlare cu material didactice tehnologizate. Se predă TIC fără calculatoare, educația tehnologică nu are nicio legătură cu activitatea practică, educația civică nu îi face pe copii mai receptivi la regulile sociale și respectarea lor. Schimbarea denumirilor unor discipline sau cosmetizarea altora, fără schimbarea strategiilor de predare-învățare, nu rezolvă situația adaptării copiilor la cerințele societății”, au spus participanții la studiu.

Peste 70% dintre repondenți fac referire la lipsa dotărilor din unitățile de învățământ. Aproximativ 60% dintre participanți se plâng de faptul că sunt prea mulți elevi la clasă, iar 53% susțin că sunt prea puține exerciții aplicative, iar 51% se plâng de faptul că materia este prea grea, iar limbajul folosit la clasă are prea mulți termeni specifici.

Aproximativ 60% dintre cei care au răspuns la sondajul de opinie susțin că nu au beneficiat de lecții predate cu ajutorul tehnologiei moderne.

În privința temelor pentru acasă, jumătate dintre repondenți susțin că sunt un factor de stres pentru elevi, dar și pentru cadrele didactice, în timp ce cealaltă jumătate consideră că nu.

O parte dintre participanții la acest sondaj de opinie au spus că ar înlocui temele cu activități practice.

Întrebați ce reprezintă școala în acest moment pentru ei, cei mai mulți au răspuns ”educație, loc de muncă, viitor, stres”.

La sondaj au participat 1.053 de persoane, din care 64,3% cadre didactice, 35,8% părinți și 7,8% elevi. Sondajul s-a desfășurat în perioada iulie-octombrie 2018 doar în mediul on-line.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.