Şase motive pentru a mânca ouă mai des

Fierte la micul dejun, omletă pentru masa de prânz, ochiuri pentru cină, ouăle sunt unele dintre cele mai benefice produse alimentare. Acestea conţin vitaminele şi mineralele necesare care sunt esenţiale pentru organism.

Iată câteva motive pentru care este bine să consumi ouă mai des:

1. Ouăle sunt una dintre cele mai bune surse de proteine – ele conţin antioxidanţi, fier şi aminoacizi. Ouăle ajută la pierderea în greutate, la creşterea masei musculare şi reducerea tensiunii arteriale.

2. Diminuarea riscului bolilor cardiovasculare – ouăle sunt bogate în colesterol HDL, care ajută la îndepărtarea depozitelor de grăsime. Un ou conţine mai mult de jumătate din colesterolul HDL recomandat zilnic organismului.

3. Ajută creierul şi memoria – ouăle sunt unul dintre cele mai bune alimente pentru creier, datorită substanţei colină pe care o conţin. Colina face parte din membranele celulare şi este implicată în sinteza neurotransmiţătorilor importanţi, stimulând centrul memoriei în creier. Un ou conţine peste 100 de miligrame de colină. Doza zilnică recomandată pentru bărbaţi este de 550 de miligrame, iar pentru femei – 426 de miligrame.

4. Ouăle reduc nivelul trigliceridelor din sânge – trigliceridele sunt grăsimi care circulă în corpul nostru prin sânge. Ele sunt cunoscute sub numele de colesterol rău. Ouăle care sunt pasteurizate sau îmbogăţite cu Omega 3 reduc nivelul trigliceridelor din sânge, ceea ce dimineuază riscul bolilor cardiovasculare.

5. Ouăle au un efect pozitiv asupra vederii – antioxidanţii pe care îi conţin reduc riscul de cataractă senilă şi de degenerare maculară.

6. Ouăle sunt bogate în vitamina A – lipsa acestei vitamine este una dintre cele mai frecvente cauze ale orbirii.

Lasă un răspuns