Cel mai lung zbor din lume a decolat din Singapore către New York

Entuziaști sau neliniştiţi, 150 de pasageri au urcat la bordul avionului Airbus, care a decolat joi pentru cel mai lung zbor comercial din lume, un adevărat maraton de 19 ore între Singapore și New York. Un meniu bogat, un catalog foarte lung de filme și o mulțime de răbdare nu vor fi prea mult pentru aceşti pasageri, în timp ce doi piloți și doi copiloţi se vor afla la comenzile aparatului Airbus A350-900 ULR (rază ultra-lungă de acţiune), care va parcurge cei 16.700 de kilometri ce despart orașul Singapore de New York.

Zborul Singapore Airlines SQ22 a decolat, la ora 23:35, cu 17 membri ai echipajului și 150 de pasageri – la clasa business sau premium Economy, fără clasă ecologică. Programul echipajului, care are și un personal pentru cabine format din 13 persoane, va fi împărțit, a precizat un reprezentant al Singapore Airlines, astfel încât fiecare membru să poată avea pauza minimă regulamentară de patru ore. Provocarea pentru pasageri va fi trecerea timpului.

„Sunt puțin îngrijorat, mă întreb ce voi face timp de aproape 19 ore în avion”, a mărturisit înainte de a se îmbarca Peggy Ang, 52 de ani, un membru al consiliului de administraţie al unei companii de tehnologie a informațiilor. Cei care nu şi-au luat ceva de citit vor avea la dispoziţie o selecție de filme și programe de televiziune cu o durată cumulată de 1.200 de ore, echivalentul a șapte săptămâni.

Avionul bimotor a crescut distanța maximă acoperită de gama sa A350 lung-curier de 8.100 de mile marine (aproximativ 15.000 km și până la 16 ore de zbor) la 9.700 mile marine (aproximativ 18.000 km și până la 20 de ore de zbor) datorită optimizării sistemului său de combustibil, care îi permite să consume cu 25% mai puțin.

În condiții meteorologice normale, acest zbor spre Aeroportul Newark trebuie să dureze 18 ore și 45 de minute. Nu este pentru prima dată când compania propune acest traseu. Ea l-a efectuat timp de nouă ani, înainte de a-l abandona în 2013, când creşterea preţurilor petrolului a dus la pierderea rentabilităţii sale. Compania folosea atunci un A340-500, un avion cu patru motoare care consuma mult mai mult combustibil.

Lasă un răspuns