Noi speranțe pentru cetățenii din Prelungirea Ghencea?!

La inițiativa Primarului General Gabriela Firea, consilierii municipali au adoptat un proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de Investiții, „Penetrație Prelungirea Ghencea – Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea, între Str. Brașov și Terminal Tramvai 41”.

Hotărârea abrogă HCGMB 122/2007, prin care fuseseră aprobate documentațiile tehnico-economice și indicatorii aferenți pentru proiectul „Modernizarea unor artere de penetrație, străpungeri, supralărgiri și pasaje rutiere și pietonale – Penetrație Prelungirea Ghencea Domnești”, pentru a introduce linia de tramvai pe strada Prelungirea Ghencea, precum și a nodului intermodal adiacent pasajului Domnești.

De asemenea, modificarea indicatorilor tehnico-economici a mai fost necesară pentru lărgirea a 4 benzi și păstrarea liniei de tramvai existente pe Bulevardul Ghencea, până la capătul tramvaiului 41, se arată în Expunerea de Motive ce însoțește proiectul.

Conform proiectului devenit hotărâre, astăzi, lucrările ar urma să dureze doi ani. Valoarea totală a investiției se va ridica la aproape 560 de milioane de lei.

Linia de tramvai de pe Prelungirea Ghencea ar urma să aibă o lungime de 5,7 km și 20 de peroane. Ea ar trebui să permită o viteză de 60 km/h. Strada va avea 6 benzi și pistă dublă pentru bicicliști, cu lățimea de 2,50 m, pe o distanță de 1,6 km, iar pistă simplă, cu lățimea de 1,50 m, pe 8,2 km.

Consilierul municipal Ciprian Ciucu a declarat că proiectul face sens și a dorit să afle când va fi licitat proiectul. Aceeași poziție a avut-o și consilierul Alexandru Gâdiuță care a dorit să afle când va fi finalizat proiectul.

Marius Coajă, consilierul primarului general Gabriela Firea, spune că ”Șoseaua Prelungirea Ghencea va fi lărgită la patru benzi pe sens, cu linie de tramvai, cu trotuare, bandă pentru biciclete, un terminal intermodal și trei pasarele pietonale în dreptul fiecărei unități de învățământ. Până la finalul anului, vor începe demolările necesare”.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.