Vom ști când vine autobuzul…?!

RATB a lansat pe SEAP o licitație în valoare de circa un milion de euro. Proiectul (CN1000748) privind implementarea unui „sistem de informare călători despre traseele RATB și timpii estimați de așteptare în stație a vehiculului”, are o valoare estimată la 4,5 milioane lei, adică 967,2 mii euro.
Ofertele pot fi depuse până la data de 3 iulie 2018, urmând ca atribuirea contractului să aibă loc în luna octombrie.

Sistemul va fi instalat pe un numar total de 1450 vehicule.

Criteriul de atribuire al contractului va fi prețul cel mai scăzut.

RATB precizează că sistemul va fi compus din echipamentele de comunicație de viteză minim 3G, cu GPS, montate pe 450 de vehicule. Echipamentele vor transmite în timp real poziția vehiculului și informații despre acesta, precum coordonate geografice, traseul, informații de interes privitoare la vehiculele aflate în trafic sau date de identificare. Informațiile vor fi apoi preluate de catre aplicația server care le gestionează și le va transmite pasagerilor. Aplicația va fi disponibilă utilizatorilor și prin intermediul browserelor web.

Aplicația server va permite RATB editarea informațiilor referitoare la vehicule precum și la traseele acestora, respectiv inserarea de anunțuri /informații de interes general și transmiterea acestora către aplicațiile client. Furnizorul va asigura intreaga infrastructură hardware și software necesară rulării în regim de înaltă disponibilitate a aplicației.

Aplicația client va fi pusă gratuit la dispoziția pasagerilor pentru calculul rutei optime între două puncte de pe raza Municipiului Bucuresti, aceasta urmând să afișeze timpul estimat de așteptare până la sosirea vehicului dorit sau eventualele informații privind nefuncționarea unei linii.

Aplicația va include toate rutele RATB și va fi disponibilă pentru telefoanele inteligente Android si iOS.

Desigur, implementarea sistemului de informare a călătorilor și modernizarea parcului RATB, prin achiziționarea celor 409 de autobuze noi Euro 6 constituie pași reali către dezideratul enunțat de către Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, acela de a crea un transport public eficient, predictibil și civilizat. Dar acești pași trebuie să se sprijine pe măsuri vitale, precum crearea benzilor unice RATB, interzicerea parcării pe banda întâi de circulație și sancționarea promptă și severă a parcării neregulamentare și taxarea tuturor locurilor de parcare, adică desființarea parcării gratuite pe trotuar, pe bordură, pe banda întâi etc. În lipsa acestor măsuri, nu va folosi la mare lucru dacă vom afla că autobuzele, dotate cu aer condiționat, sistem de informare a călătorilor și toate facilitățile moderne, vor sta blocate în traficul general, la fel ca cele vechi.

Lasă un răspuns