Directorul de programe muzicale BBC Radio 3, la Radio România

Edward Blakeman, Head of Music Programmes BBC Radio 3, a fost prezent vineri, 18 mai, la Bucureşti, pentru un schimb de experienţă cu membrii echipei Radio România Muzical. Invitaţia a fost formulată de conducerea Radio România Muzical, vizita lui Blakeman la Bucureşti fiind organizată în colaborare cu EBU Academy şi Serviciul Pregătire şi Evaluare Profesională din cadrul Radio România.

În cadrul seminarului, Edward Blakeman a prezentat structura grilei de programe BBC Radio 3, câteva dintre proiectele speciale ale postului în 2018, precum şi linii de acţiune pentru atragerea unui public mai tânăr. Seminarul a fost de tip interactiv, echipa Radio România Muzical prezentând la rându-i proiecte şi idei din grila proprie, apreciate de invitatul de la BBC Radio 3.

Edward Blakeman a participat în aceeaşi seară la concertul susţinut de Orchestra Naţională Radio, dirijor David Crescenzi. Solist a fost foarte apreciatul pianist român Daniel Petrică Ciobanu, câştigător al premiului al doilea şi al premiului publicului la ediţia din 2017 a concursului Arthur Rubinstein de la Tel Aviv.

Edward Blakeman: „Cel mai important lucru este această oportunitate minunată de a ne împărtăşi experienţele. Eu vin de la Londra, de la BBC Radio 3, voi aveţi aici, în Bucureşti, un post de radio dedicat muzicii clasice popular şi de succes. Este o ocazie extraordinară că putem să ne împărtăşim experienţele, dar şi provocările. Care sunt lucrurile pe care încercăm să le facem, cum încercăm să transmitem acest minunat lucru numit muzică clasică cât mai multor ascultători cu putinţă şi care este cel mai bun mod de a o face. Eu am explicat cum procedăm noi la Radio 3 şi cum sunt programele noastre şi sper să primesc multe idei de la oamenii de aici. Am ajuns, realmente, să vorbesc despre toate lucrurile care mi-au venit în minte. Unul dintre subiectele pe care vreau să-l ating este legat de relaţia dintre tineri şi muzica clasică. Cum îi putem atrage pe tineri către muzica clasică. Cel puţin, cum putem să ne asigurăm că au o şansă să o asculte şi care sunt responsabilităţile noastre, ale posturilor de muzică clasică, faţă de audienţa tânără”.

Lasă un răspuns