Cartografii jocurilor pe calculator

Sursa foto: www.flanderstoday.eu

În anii ’90 exista un număr semnificativ de utilizatori de computer care realizau hărți ale jocurilor pe calculator. Exista chiar și o formă de comerț subteran cu aceste hărți. Dacă te blocai la un anumit nivel sau nu descopereai toate secretele, se găsea sigur cineva care să-ți spună “am eu toate hărțile, dar te costă”. Dacă de exemplu jucai Prince of Persia 1 sau Mario fără hartă dura foarte mult până să descoperi toate ungherele fiecărui nivel, acest lucru fiind valabil și pentru toate jocurile din generația Spectrum. Doar că în momentul în care au apărut Doom 2 sau Descent 1, nivelurile au început să fie suprapuse. A devenit astfel imposibil pentru acei cartografi de serviciu să-și mai deseneze ei în caietele de matematică fiecare nivel în parte. Atâta vreme cât hărțile erau doar în plan, acest gen de comerț cu hărți a avut mare success, dar în momentul în care nivelurile jocurilor au început să fie nu doar în plan, ci și în spațiu, afacerea a dispărut cu repeziciune.

Problema este că “stai că m-am rătăcit” nu va înceta niciodată să fie de actualitate. Mulți producători de jocuri și-au luat deja măsuri pentru a nu enerva jucătorii, astfel că interfața jocurilor oferă de regulă atât harta virtuală, cât și pozițiile boșilor pe care trebuie să îi doborâm. Din păcate însă, nu toate jocurile ne oferă aceste facilități. Pe internet există deja multe centralizatoare de hărți virtuale, astfel că ne putem lua informațiile și din aceste surse.

Rugămintea mea ar fi aceea de a contribui și voi la aceste surse, dacă timpul vă permite acest lucru. Un filmuleț cu o rezolvare de quest sau chiar o succesiune de print screens pot fi un ajutor extrem de important pentru un gamer care nu se descurcă în situația respectivă. Să nu uităm că, ori de câte ori apelăm la internet pentru a căuta o rezolvare sau o strategie pentru un anumit joc, în spatele acelei surse există o persoană care ne-a oferit pro bono soluția respectivă. Poate că nu ar fi rău ca, atunci când putem, să ne înscriem și noi în rândul acestor gameri altruiști.

Lasă un răspuns