FOTO: Bucureștiul sub zăpadă! Fitness gratuit pentru pietoni din partea administrației locale!

Primaria Capitalei ne spune că 80% din arterele principale sunt la această oră „la negru”
Aproximativ jumătate din străzile secundare au fost deszăpezite.
În urma verificărilor pe teren, am constatat faptul că pe marile bulevarde există strat de zăpadă de câțiva centimetri și se circulă în condiții de iarnă, cu viteză redusă. Partea bună este aceea că mulți dintre bucureșteni au ascultat apelul autorităților și au lăsat mașinile personale acasă.
În ceea ce privește străzile secundare, pe cele mai multe dintre acestea există un strat de zăpadă consistent, astfel încât sunt foarte greu practicabile pentru mașinile cu garda joasă la sol.

Primăria Capitalei recunoaște că s-a acționat deficitar pentru deszăpezirea staţiilor RATB (autobuze, troleibuze și stațiile de tramvai de pe trotuar), a capetelor de linii RATB, precum şi a refugiilor pietonale ale stațiilor de tramvai.

Municipalitatea spune că ar fi constatat că majoritatea refugiilor de tramvai ar fi fost deszăpezite, dar nu s-a lucrat la spaţiile destinate traversării pietonale a străzilor şi la trotuarele asumate de operatorii de salubritate prin programele de deszăpezire.
Realitatea este aceea că, în plin centrul Capitalei, pe Buzești – Berzei, am găsit refugii de tramvai care erau pur și simplu acoperite de zăpadă, într-atât încât nu se mai deosebeau de carosabil.
Pietonii rămân și în acest an în coada listei de priorități. Deși s-a vorbit și în acest an despre celebrele freze de zăpadă pentru trotuare, nămeții acoperă trotuarele marilor bulevarde. Oamenii circulă tot pe acele cărări de picior, afundându-se în zăpada afânată, alunecând și dezechilibrându-se.

Dacă pentru cei aflați într-o bună condiție fizică acest mers prin zăpadă poate fi considerat un fel de fitness pus la dispoziție gratuit de către Municipalitate și Primăriile de sector,, pentru persoanele vârstnice sau pentru cele care transportă un bagaj, zăpada afânată se poate dovedi un obstacol de insurmontabil sau chiar o capcană în care își pot rupe mâinile și picioarele. Așa că oamenii au început să circule pe carosabil, riscând să fie accidentați de către mașini.
Foarte dificil este și să traversezi strada, pentru că la marginile trotuarelor, în dreptul trecerilor de pietoni, s-a strâns zăpada pluguită de pe carosabil și trebuie să înoți prin ea, cu picioarele îngropate până dincolo de caramburile bocancilor.

Stații RATB nedeszăpezite mai sunt și pe următoarele artere:

– Șos. București-Târgoviște – Șos. Sisești

– Calea Griviței – Str. Băiculești

– Str. Pierre de Coubertin – B-dul Dinicu Golescu

– Șos. Fundeni – B-dul Unirii

– B-dul Lacul Tei – Splaiul Independentei

– Calea Moșilor – Șos. Ștefan cel Mare

– B-dul Barbu Văcărescu – Str. Humulesti

– Str. Mărgeanului – Str. Bacău

– Str. Amurgului – Str. Buzoieni

– Str. Carlibaba – Str. Freamătului

– Str. Zețarilor – Prelungirea Ferentari

– Șos. Chitila
– B-dul Pieptănari

– B-dul Poligrafiei – B-dul Laminorului

– B-dul C-tin Brâncoveanu – B-dul Metalurgiei

– Prel. Ghencea – B-dul Timișoara

– Str. Valea Oltului – Str. Brașov

– B-dul 1 Decembrie – B-dul Lucrețiu Pătrășcanu

– B-dul Theodor Pallady – Șos. Mihai Bravu

Semafoare nefuncționale erau în următoarele intersecții :

– Șos. Colentina / Str. Maior Băcilă

– Șos. Olteniției nr. 250

– Calea Moșilor / Str. Popa Soare

Lasă un răspuns