Șofer de București – ce culori preferă șoferii români

Interesant este faptul că mai mult de jumătate dintre șoferii români și-ar dori o altă culoare pentru maşină decât cea pe care o au în prezent, în topul preferinţelor regăsindu-se argintiul, negrul și roșul/vişiniul/grena, potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown.

Acest lucru se întâmplă pentru că șoferii români cumpără preponderent mașini second hand, situaţie în care culoarea nu mai joacă un rol la fel de important ca atunci când se achiziţionează o maşină nouă. În astfel de cazuri, cumpărătorul se uită mai întâi la preţ, consum, costuri de întreţinere și nu alege automobilul decât foarte rar în funcție de culoare.

Sursa foto: www.wall-street.ro

Culorile cel mai des întâlnite la maşinile din România sunt bleumarin/albastru (22%), argintiu (18%), roşu/vişiniu/grena (15%), bej/gri (13%), negru (12%) şi alb (11%).
Pe de altă parte, culorile mai puţin întâlnite sunt verde (6%), galben (2%) şi maro/cafeniu (1%).

Prin comparaţie cu femeile, bărbaţii ar alege într-o mai mare măsură un autoturism de culoare argintie (22% bărbaţii vs. 17% femeile), bleumarin/albastră (16% bărbaţii vs. 11% femeile) sau bej/gri (10% bărbaţii vs. 6% femeile). Femeile sunt însă mai atrase de culorile roşu/vişiniu/grena (25% femeile vs. 14% bărbaţii) şi verde (6% femeile vs. 2% bărbaţii).

Pe măsură ce veniturile cresc, românii preferă mai puţin culori precum argintiu sau bleumarin/albastru şi aleg în schimb culoarea neagră sau bej/gri.

Sursa foto: www.autoblog.md

Pe categorii de vârstă, tinerii până în 35 de ani preferă maşinile negre (31%), în timp ce persoanele cu vârsta de peste 35 de ani preferă autoturismele de culoare argintie (25%).

În ceea ce priveşte culoarea, prin comparaţie cu locuitorii din restul ţării, bucureştenii îşi doresc într-o mai mare măsură maşini de culoare bleumarin/albastru şi mai puţin autoturisme argintii sau albe.

Studiul a fost realizat prin interviuri online pe un eşantion reprezentativ de 2.686 proprietari de autoturisme din mediul urban cu vârsta cuprinsă între 18 şi 55 ani, conform VeziCatFace.ro.

INDUSTRIAL MARKETING, liderul pietei romanesti de cardane auto, v-a prezentat rubrica dedicata soferilor bucuresteni!

Lasă un răspuns