Timpul petrecut pe rețelele sociale poate provoca tulburări de somn

Sursa foto: expertbeacon.com

Un studiu canadian realizat pe un eşantion de 5.000 de tineri, cu vârste între 11 si 20 de ani, arată că 63% dintre ei dorm mai putin de opt ore pe noapte. Aproape trei sferturi dintre adolescenți petrec cel puțin o oră pe zi pe WhatsApp, Facebook sau Snapchat.

Cu cât mai mult timp petrec pe rețelele sociale, cu atât mai puțin dorm, constată cercetătorii de la Spitalul de Copii al Institutului de Cercetare din Ontario de Est. O oră petrecută pe rețelele sociale este suficientă pentru a provoca tulburări de somn.

Fetele petrec mai mult timp pe rețelele sociale și suferă mai mult de tulburări de somn. Dar, atât pentru băieți, cât și pentru fete, este prezentă legătura dintre utilizarea rețelelor sociale și lipsa de somn: cu cât aceștia petrec mai mult timp pe Facebook și pe rețele comparabile, cu atât mai mult ei suferă de tulburări de somn.

„Astăzi, dispozitivele electronice cu ecran sunt peste tot”, spune Jean-Philippe Chaput, unul dintre autorii studiului, în revista „Acta Paediatrica”. „Începem să înțelegem riscurile și beneficiile abia acum. Somnul este esențial pentru o creștere sănătoasă și este un factor important pentru sănătatea fizică și psihică, dar, în ultimele decenii, privarea de somn este larg răspândită în rândul adolescenților”.

Pentru adolescenți se recomandă opt până la zece ore de somn pe noapte. Adulții au nevoie de o oră mai puțin.

Utilizarea excesivă a rețelelor sociale ar putea favoriza și depresiile. Un studiu din 2016 a descoperit o legătură directă între creșterea utilizării rețelelor sociale și dezvoltarea depresiilor.

Lasă un răspuns