Şofer de București – Cum pregătim automobilul pentru iarnă?

Înainte de primul îngheț al anului trebuie să avem în vedere pregătirea mașinii pentru iarnă.
Pentru asta nu este nevoie să fii un specialist al tehnicii, multe activități fiind ușor de făcut, fiind vorba de fapt de o serie de verificări simple:

– Prima grija trebuie sa fie anvelopele de iarna, care va ajuta sa rulati in siguranta pe drumurile umede sau acoperite de zapada;
– nu uitati nici să puneți în instalația pentru spălarea parbrizului un lichid special, rezistent la temperaturi joase, care să reziste măcar până la minus 20 de grade;
– verificați deasemenea și antigelul! Cine uită să facă asta riscă să îi înghețe lichidul de racire, putându-se chiar ajunge la o defecțiune a acestuia. Și aici, protecția trebuie să fie de cel puțin până la minus 20 de grade Celsius.

Inainte sa plecati la drum verificați și nivelul uleiului pentru că iarna lubrifiantul acumulează apă din condens, din pricina perioadei lungi de rulare la rece, lucru care poate fi confirmat dacă sub capac se află un noroi verzui.
Dacă apare această situație e nevoie de o verificare tehnică, chiar dacă planul de întreținere spune altceva.

Și bateria are nevoie de o verificare atunci când facem pregătirea mașinii pentru iarnă – mai ales dacă acumulatorul are deja ceva vechime!
Un alt aspect legat de sistemul electric il reprezinta farurile. Deoarece zilele sunt mai scurte și nopțile mai lungi, e bine să verificați sistemul de lumini, aceasta fiind o treabă care poate fi făcută doar într-un service autorizat.

E bine să investiți si în produse speciale de îngrijire. Un exemplu il constituie siliconul care previne înghețarea chederelor de la uși…nu credem ca exista vreun sofer caruia sa ii faca placere sa ramana blocat in afara automobilului atunci cand se strica vremea…
Atentie, daca vi se intampla vreodata sa va regasiti intr-o astfel de situatie, NU fortati

incuietorile si clantele portierelor si nici NU incercati sa dezghetati chederele cu apa fierbinte!
Solutia este simpla…loviti constant cu umarul chederul portierei in zona de contact cu stalpul central iar stratul de gheata va ceda fara sa stricati nimic!

La final, un detaliu la care mulți șoferi nu se gândesc…controlarea ștergătoarelor…
Pentru ca acestea să funcționeze corect și pe timp de iarnă, lamelele stergatoarelor nu trebuie să fie crăpate și nici poroase.

Şi, evident, nu uitati sa faceti plinul de combustibil! :p

INDUSTRIAL MARKETING, liderul pietei romanesti de cardane auto, v-a prezentat rubrica dedicata soferilor bucuresteni!

Lasă un răspuns