”Ora de educație rutieră” a ajuns la a 4 – a ediție!

A 4 -a ediție a proiectului ”Ora de educație rutieră” a început în București. Este cel mai mare proiect din România despre siguranță, responsabilitate și implicare ce a luat naștere în anul 2014.

”Inițiativa a pornit în 2014. A fost un proiect pilot, s-a desfășurat în sectorul 3, au fost implicate 10 școli și aproximativ 1000 de copii de clasa a 3 -a”, a declarat Liviu Zorilă, manager-ul proiectului.

Astfel, în perioada 6 noiembrie 2017 – 15 iunie 2018, proiectul este prezentat în fața a 25.000 de elevi de clasa a 3-a și a 4-a din București.

”Anul acesta, ediția a 4-a, vom face pentru prima oară 130 de școli din întreg Bucureștiul, vor fi implicați 25.000 de copii. De asemenea, pentru prima oară, ni s-au alăturat și Poliția Română prin intermediul Brigăzii Rutiere București. Proiectul va dura 1 an de zile, se va desfășura pe tot parcursul anului școlar 2017-2018, a demarat pe 6 noiembrie și se va termina undeva la jumătatea lunii”, a spus Liviu Zorilă.

Organizat de Asociația EDIT și Asociația ”Pas cu Pas”, în parteneriat cu Primăria Capitalei, proiectul își propune să promoveze importanța respectării regulilor de circulație rutieră și, de asemenea, să tragă un semnal de alarmă cu privire la consecințele nerespectării acestora în proximitatea școlilor.

Copiii vor avea parte de jocuri interactive și de mult așteptata explorare a mașinii de poliție. De asemenea, vor învăța noțiuni noi, să devină responsabili și să înțeleagă semnele de circulație destinate pietonilor.

”Ora de educație rutieră” durează 50 de minute și este susținută de către echipe formate din studenți ai Facultății de Psihologie împreună cu un agent de poliție.

”Ne propunem ca, împreună cu reprezentanții poliției, să facem educație rutieră, aspecte ce țin de legislație dar, în același timp,  cu suportul studenților voluntari, încercăm să desfășurăm o activitate nonformală, distractivă și adaptată vârstei. În general, copiii ne primesc cu entuziasm. Cadrele didactice consideră oportună această activitate”, declară Liviu Zorilă.

În urma studiului realizat la copiii de clasa a 3 – a, coordonat de psihologii Nicoleta Burlacu și Ana Irina Ionescu de la Asociația ”Pas cu Pas”, au fost observate următoarele aspecte:

  • 35% dintre aceștia nu știu cum pot recunoaște un polițist;
  • peste 37% nu știu când trebuie să se adreseze organelor de poliție;
  • 70% știu care sunt cele două culori pentru semafoarele destinate pietonilor;
  • 81,6% cunosc semnificația termenului de ”pieton”;

Desfășurat în toate cele 6 sectoare ale Bucureștiului, în ”Ora de educație rutieră”, sunt implicate numeroase persoane, printre care învățători, studenți și polițiști.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.