Istoria se repetă: exasperarea doamnei Firea!

Istoria se repetă și în administrația locală și, ca întotdeauna, niciodată nu învățăm nimic din lecțiile istoriei.
Într-un comunicat de presă, Primarul General Gabriela Firea răbufnește împotriva Guvernului care, deși i-a promis că va trece la Municipalitate Șoseaua de Centură, metroul și Autoritatea Metropolitană de Transport, nu a făcut nimic din toate acestea. Edilul Șef spune că, din cauză că cei de la Guvern nu se țin de cuvânt, nu va putea să își țină promisiunile față de bucureșteni, adică să le ofere un transport public civilizat, integrat între modurile de transport și între București și județul Ilfov.

Dar ceea ce îl doare cel mai tare pe Primarul Capitalei este faptul că, deși cei de la Ministerul Energiei păreau să se țină de cuvânt, ELCEN-ul nu este încă transferat în subordinea Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Acest transfer gratuit de acțiuni, de la Ministerul Energiei către CGMB, ar fi însemnat, practic, ștergerea datoriei istorice de circa 900 de milioane de euro a regiei de termoficare bucureștene către ELCEN. Această sumă uriașă este egală cu întreg bugetul Bucureștiului pe un an și este formată din penalități care se rostogolesc la nesfârșit, datoria de bază rămânând intactă.
În lipsa materializării acestei promisiuni, bucureștenii, care acum au început să transpire din abundență în autobuzele vechi, arhipline, fără aer condiționat și înțesate de controlori, deși li se promiseseră gratuitate la RATB și autobuze noi, la iarnă vor avea de înfruntat fie lipsa căldurii din apartamente, fie sume uriașe la întreținere.

Istoria se repetă! În aceeași situație ne-am aflat la începutul celui de-al doilea mandat al lui Sorin Oprescu. Primul ministru de atunci, Victor Ponta, promitea, prin 2013, trecerea ELCEN la Primăria Capitalei și ștergerea datoriei istorice a RADET, rezolvarea problemei Șoselei de Centură, construcția pasajului peste Centură spre Domnești, finalizarea metroului spre Drumul Taberei și trecerea Metrorex la Primăria Capitalei.
Din toate aceste lucruri nu s-a întâmplat nimic, atunci, cum nu se întâmplă nici astăzi. După promisiuni, au urmat tergiversări, iar, apoi, metroul spre Drumul Taberei a fost amânat, Șoseaua de Centură a fost împinsă spre 2020, iar trecerea ELCEN la CGMB a fost oprită pe motiv că ar fi neconstituțională.

Și doamna Firea, ca și Sorin Oprescu, la vremea respectivă, acuza existența unor grupuri de interese care blochează aceste proiecte mari ale Bucureștiului, și chiar presiuni ale unor foști lucrători „în instituțiile de forță ale statului”.
Numai că Sorin Oprescu venea după un prim mandat, 2008-2012, în care reușise să finalizeze Pasajul Basarab, să construiască pasaje la Pipera, la Mihai Bravu și la Casa Presei și să înceapă altele la Piața Sudului, la Ciurel și la Nicolae Grigorescu. Asta ca să nu mai vorbim despre construcția din temelii a Stadionului Național Arena.
În oglinda, actualul Primar General este la primul mandat și ar putea fi acuzat, la finalul acestuia, că nu a realizat nimic, deși s-a putut sprijini pe majoritatea din CGMB și pe un guvern de aceeași culoare politică, se arată în comunicatul de presă.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.