Wi-Fi in tramvai sau intai tramvai si pe urma Wi-Fi?

La initiativa primarului Capitalei, Gabriela Firea, consilierii municipali au adoptat doua hotarari prin care mijloacele de transport ale RATB, autobuze, tramvaie si troleibuze, ar urma sa fie propulsate direct in epoca high tech a societatii informationale.

Astfel, autobuzele vechi de 10 ani deja si antichitatile care circula pe sine, in chip de tramvaie, tremurand din toate incheieturile, sarind, scuturandu-se si gemand pe liniile vechi, rupte si denivelate, de zici ca se rup sau deraiaza, la fiecare pas, precum si troliebuzele, dintre care multe ar fi trebuit, de multa vreme, pensionate, vor fi echipate cu internet Wi-Fi.

Mai mult, printr-o aplicatie, tot high tech, calatorii ar urma sa poata afla cand va ajunge in statie urmatorul mijloc de transport, ca sa nu mai stea cate 20 de minute asteptand in ger, iarna, sau in soarele dogoritor, vara.

Desigur, initiativa primarului General este laudabila, dar, inainte de a propulsa mijloacele de transport ale RATB in epoca tehnologiei informatiei, mai trebuiau facuti niste pasi, esentiali pentru noi, cei care chiar circulam cu autobuzul, troleibuzul si tramvaiul…

Astfel, ne-am dori, mai intai, ca RATB sa poata asigura o frecventa mai buna a mijloacelor de transport, chiar predictibilitatea succedarii, daca nu e prea mult. Pentru ca, altfel, cu mainile inghetate, dupa 20 de minute de asteptare in ger, inghesuit ca o sardea, in autobuz, tramvai sau troleibuz, strivit, impins si cu hainele ori geanta smulse de alti calatori, care vor si ei sa se urce sau sa coboare din mijlocul de transport, e cam greu sa te bucuri de Wi-Fi, sa navighezi pe internet sau sa-ti citesti mail-urile.

Cat despre minunata aplicatie care iti va proroci cand va veni mijlocul de transport pe care il astepti, haideti sa ne imaginam impreuna… Ajungi la 07:28 in statie, pentru ca aplicatia prezice ca, la si jumatate, vine tramvaiul, autobuzul sau troleibuzul. Numai ca tramvaiul se blocheaza, din cauza ca pe linie s-au bagat niste unii cu masinile, autobuzul e blocat in intersectie, sa zicem la Piata Victoriei, intr-un ambuteiaj, iar troleibuzul nu poate trece, fiindca „un cetatean model” si-a lasat masina sub reteaua de contact. In oricare dintre aceste cazuri, ce iti va comunica oracolul RATB: „AUTOBUZUL E PE VINE…”? Si cu ce te incalzeste asta, cand tremuri in statie si intarzii la serviciu? Cum va reduce aplicatia aceasta de tip „Oracolul din Delphi” aglomeratia din mijloacele de transport?

Eu cred ca, pentru a avea intervale mai scurte si predictibile de succedare a mijloacelor de transport, oricare ar fi ele, ceea ce va duce la conditii civilizate de calatorie, trebuie, mai intai, ca Municipalitatea sa aiba curajul sa instituie benzile unice pentru RATB in tot Bucurestiul si sa sanctioneze dur folosirea acestora de catre oricine altcineva decat autobuzele sau troleibuzele regiei de transport.

Tot Primaria Capitalei trebuie sa investeasca, rapid, in modernizarea infrastructurii de tramvai si punerea liniilor in zona proprie, asa cum este calea de rulare a liniei de tramvai 41. Astfel, tramvaiele nu vor mai petrece ore in sir blocate de „smecherii” care circula pe linia de tramvai.

Si ar mai trebui ca „baietii destepti” de la UTI sau altcineva, daca ei nu sunt capabili, sa puna in functiune, in sfarsit, sistemul de management al traficului, care sa permita prioritizarea mijloacelor de transport fata de traficul general.

Fara punerea in practica a acestor masuri, chiar si anuntata achizitie a 400 de autobuze si a cate 100 de tramvaie si troleibuze va ramane fara efect.
Poti sa ai oricate mijloace de transport, daca acestea stau blocate in traficul general. Sunt inutile!

Si ne-am mai dori ceva, noi, astia care chiar calatorim cu autobuzele si tramvaiele. Ne-am dori siguranta in mijloacele de transport. Asa cum Politia Locala a Municipiului Bucuresti a stiut sa sprijine regia de transport in combaterea fenomenului calatoriei clandestine, fara plata, insotindu-i pe controlorii RATB, tot asa am dori sa se implice bravii politisti locali in combaterea infractionalitatii din mijloacele de transport in comun.

Am vrea, daca se poate, sa ia masuri Politia Locala impotriva hotilor de buzunare, a persoanelor violente, a betivilor, huliganilor si boschetarilor care ne deranjeaza foarte tare!

Stim ca politistii locali sunt viteji si foarte ocupati, dar combaterea fenomenului infractional la nivelul transportului public mi se pare ca ar trebui sa fie unul dintre obiectivele de baza ale activitatii acestei institutii, platite din banii bucurestenilor!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.