Kilogramele în plus trebuie date jos în lunile octombrie şi noiembrie

Lunile octombrie şi noiembrie sunt lunile în care eforturile noastre deosebite de a lupta împotriva kilogramelor în plus pot da rezultate. Toamna când frunzele copacilor cad, din cauza frigului şi apropierii iernii, când vremea se înrăutățește și se instalează depresia, putem și trebuie să ne axăm atenția pe modul în care arătăm. Mai ales acum când zilele se scurtează şi lumina solară îşi pierde din intensitate, depresia de toamnă are toate şansele să se instaleze comod în viaţa noastră. Astenia de sezon sau indispoziţia de toamnă poate să ne facă să consumăm mult mai multe alimente, depăşind necesarul zilnic, iar la unele persoane apar simptomele reumatice, se aprofundează depresia, creşte anxietatea.

Se recomandă să facem sport, să ne alimentăm sănătos, consumând nu doar alimente gustoase, dar și sănătoase. În opinia cercetătorilor, lunile octombrie şi noiembrie sunt lunile cele mai potrivite pentru a lupta cu kilogramele în plus. Nu întâmplător s-a ajuns la aceste concluzii: cercetătorii au analizat datele a peste trei mii de persoane. Ei au constatat că, în perioada sărbătorilor de iarnă, se acumulează cele mai multe kilograme, comparativ cu restul perioadelor din an. O situație similară are loc de Crăciun, dezavantajaţi fiind cei din Rusia, unde această sărbătoare este marcată de două ori, la fel se întâmplă şi cu revelionul. Ruşii sărbătoresc cu mare fast zilele de 23 februarie, 8 martie, Paște, dar și alte sărbători. Sărbătorile aduc un «bagaj» de kilograme de care poți să scapi în 3-5 luni de antrenamente intense. De aceea acele persoane care fac sport intens în luna octombrie, dar şi în luna noiembrie, dar mai ales cei care sunt pasionați de fitness, își conturează silueta și sunt în formă maximă. În această perioadă este momentul perfect pentru a vedea rezultatele unei munci intense în sala de antrenamente.

Chiar dacă nu cunoşteam aceste detalii semnificative şi am aflat acest lucru abia acum, avem timp suficient să ne apucăm de sport. Fitness-modelul Alina Fradina, o cunoscută sportivă din Rusia, susţine că luna octombrie este o lună de trecere între două anotimpuri. Partcipantă și câștigătoare a numeroaselor campionate Bikini Fitness, Fradina se pregătește să participe și să dispute marele premiu de la competițiile organizate în mai multe state ale Europei, care vor avea loc în primăvara anului viitor. Fitness-modelul a oferit câteva sfaturi utile tuturor doritoarelor de a avea o silueta de învidiat. Pe primul loc, ea recomandă să urmărim un regim alimentar strict, nu doar în zilele obișnuite, ci și de sărbători, evitând în special alcoolul. Cei care vor să trăiască până la o sută de ani, ar trebui să renunțe definitiv la alcool, susţine ea. «Alcoolul reține apa în organism, iar pentru a scăpa de retenția de apă este nevoie de foarte mult timp. Dacă ținem cont și de faptul că alcoolul îngreunează dezvoltarea masei musculare, chiar și un pahar de vin poate reduce la zero lunile de muncă pentru a slăbi», susține Alina.

Sportiva recomandă să consumăm fructe proaspete, să renunțăm la mâncarea de tip fast-food și minimum de trei ori pe săptămână să facem antrenamente intense: forță, jogging, mers pe jos și dans, toate au efecte pozitive asupra siluetei noastre. Sportiva din Rusia mai spune că omul trebuie să facă mișcare, dar nu este bine nici atunci când exagerează. Alina nu ne recomandă ca antrenamentele să dureze mai mult de o oră. «Acesta este timpul optim pentru un antrenament. Trebuie destrămat mitul că cu cât ne antrenăm mai mult, cu atât rezultatele pot fi mai bune sau că efectul va fi cel scontat! Nu este adevărat. Totul trebuie să fie bine dozat, echilibrate și antrenamentele, să dozăm bine efortul, dar și alimentația», a explicat fitness-modelul rus.

O altă mare greșeală a celor care vor să slăbească este faptul că renunță la apă, mai susține fitness-modelul Alina Fradina. Este cunoscut de mult timp faptul că trebuie să bem în jur de doi litri de apă zilnic, iar Alina ne-a amintit și confirmat acest lucru. «Dacă nu bem suficientă apă, atunci metabolismul încetinește și de aceea nu putem slăbi o bună perioadă». Regimul alimentar este extrem de important în lupta cu kilogramele. Schema principală pe care trebuie să o respectăm este: micul dejun, prânz, cină și două gustări între mese. Dimineața, practic, nu ar trebui să ne refuzăm absolut nimic, ne recomandă sportiva din Rusia. «Avem voie orice, dar să nu exagerăm cu cantitățile!», mai spune ea. Este extrem de important să ne concentrăm pe cantitatea de carbohidrați consumată sau mai bine zis să ne concentrăm atenția asupra carbohidraților din pastele făinoase din grâu dur, din cartofi prăjit. La fel de importante sunt și grăsimile care contribuie să dispară senzația de foame pe parcursul zilei. Trebuie să consumăm grăsimi sănătoase care se regăsesc în uleiul de măsline, uleiul de in, nuci și pește. «Evident că nu trebuie să folosim untul şi uleiul prăjit, aşa cum trebuie să renunţăm şi la alimentele prăjite, care nu sunt sănătoase», a explicat Alina. De aceea, peştele şi carnea, care trebuie neapărat să facă parte din alimentaţia noastră, pe care este de dorit să le consumăm la prânz, este bine să le fierbem sau să le preparăm la cuptor.

Miturile potrivit cărora gustările ajută la slăbit chiar funcţionează. De exemplu, la cină este recomandat să mâncăm ceva uşor: legume, fructe, brânză sau peşte. Gustările dintre micul dejun şi prânz trebuie să fie din nuci fără sare şi fără zahăr, iar cele de dinaintea cinei – din iaurt natural, fără grăsimi. În principiu, orice tip de activitate sportivă este binevenită. În cazul în care respectăm aceste indicaţii, succesul este garantat. Reducerea în greutate are efecte pozitive nu doar asupra siluetei, ci şi asupra sănătăţii, dispoziţiei, somnului şi vieţii sexuale. Numeroşi voluntari au încercat să respecte aceste indicaţii şi şi-au luat rămas bun de la depresie şi de la stările de anxietate.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.