Vești bune în privința cicloturismului din România

Sursa foto: www.rador.ro

Cicloturismul s-a dezvoltat tot mai mult în ultimii ani. Prin intermediul acestuia, cei care iubesc călătoriile pot descoperi frumusetile României de pe bicicletă.

Pentru a încuraja acest curent, Autoritatea Națională pentru Turism cere amenajarea unor trasee pentru biciclete, menite să atragă cât mai mulţi turişti. În acest sens, un proiect de act normativ a fost lansat în dezbatere publică.

Potrivit Ministerului, pentru acest proiect există mai multe surse de finanțare, inclusiv fonduri nerambursabile comunitare. Acestea din urmă nu pot fi, însă, accesate dat fiind că nu există un suport legislativ privind standardele, metodologia, proiectarea, implementarea şi omologarea acestei categorii de trasee turistice.

„Crearea, amenajarea şi omologarea traseelor de cicloturism va duce la creşterea circulaţiei turistice la nivel naţional, regional sau local”, arată un proiect de Hotărâre pentru aprobarea normelor metodologice privind crearea, amenajarea şi omologarea traseelor de cicloturism.

Proiectul de act normativ stabileşte şi amenzi care pornesc de la 3.000 de lei şi ajung până la 20.000 de lei, dacă, de exemplu, consiliile judeţene nu vor organiza comisii de specialitate care să-și dea avizul pentru realizarea de ciclotrasee noi, modificarea sau desfiinţarea celor existente.

Amenzi de până la 20.000 de lei vor primi şi cei care emit avize şi aprobări pentru declararea unor trasee cicloturistice ca ciclotrasee sau dacă le marchează fără respectarea legii.

Drept avantaje, dezvoltarea cicloturismului necesită investiţii relativ reduse şi cu recuperare rapidă.

În plus, autorii proiectului de Hotărâre afirmă că există un interes şi o cerere în creștere pentru traseele cicloturistice.

Aprobarea proiectului aflat în dezbatere ar permite dezvoltarea semnificativă a cicloturismului, „fapt care va genera venituri suplimentare la nivelul agenţilor economici, care se vor regăsi la nivel macro în creşterea contribuţiei turismului la PIB”.

Ciclotraseele se stabilesc pe piste de biciclete, pe drumuri publice pe care circulaţia autovehiculelor este interzisă, pe drumuri de utilitate privată deschise circulaţiei pe bicicletă sau în zone cu viteză limitată la 30 km pe oră.

Lungimea ciclotraseelor se alege astfel încât durata normală de parcurgere să fie de: 5-12 zile în cazul celor de rang naţional, de 2-5 zile în cazul celor regionale şi de maximum o zi în cazul celor locale.

1 COMENTARIU

  1. Din pacate stirea, in special titlul ei, deformeaza destul de grav realitatea. E vorba de metodologia de a semnaliza ca traseu cicloturistic anumite cai de comunicatie. Deci nicio legatura cu construirea de piste de biciclete. Si nu e vorba de a promite sau obliga pe cineva, nici sa faca piste, nici sa marcheze trasee ciclotruistice, ci doar de a se crea cadrul legal in care cei care vor sa marcheze trasee sa o poata face, intr-un mod unitar si coerent…. Radu Mititean – presedinte al Federatiei Biciclilstilor din Romania, initiator acum peste un deceniu a proiectului de HG care de atatia ani asteapta sa fie aprobat de autoritati….

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.