Greșeli pe care le facem în legătură cu cafeaua

Pe lângă efectul revigorant și plusul de energie pe care ți-l dă, cafeaua are și alte beneficii pentru organism. Mai multe studii arată că aceasta contribuie la prevenirea unor boli precum demenţa, bolile cardiovasculare sau tulburările metabolice. Bineînţeles, este important să fie consumată în cantități moderate.

Totodată, există câteva greşeli pe care cei mai mulți dintre noi le facem atunci când vine vorba de cafea. Așadar, este bine să le evităm.

1. Cumpărăm cafea măcinată

Specialiștii în chimie alimentară afirmă că, în această formă, cafeaua conţine mai mulţi radicali liberi care pot contribui la apariţia stresului şi a diferitelor inflamaţii în organism.

2. Păstrăm cafeaua în ambalajul original după deschidere

Cafeaua trebuie ținută în recipiente în care nu poate pătrunde aerul, pentru a-și păstra proprietățile.

3. Bem cafea prea de dimineaţă

Contrar așteptărilor, nu este bine să bem cafea la prima oră. Specialiştii recomandă ca aceasta să fie consumată după ora 10:00, pentru că atunci scade nivelul de cortizol din organism şi simţim nevoia de un plus de energie.

4. Bem prea multă cafea

Cum spuneam și la început, excesele nu sunt bune. Astfel, dacă vine vorba de cafea, cantitatea ideală pe care ar trebui să o consumăm este de 225 ml pe zi.

5. Punem prea mult zahăr în cafea

Cafeaua stabilizează nivelul de zahăr din sânge şi reduce riscul apariţiei diabetului de tip 2, grație antioxidanţilor pe care îi conţine. În momentul în care o îndulcim în mod exagerat, aceasta nu mai are aceleași proprietăți.

6. Bem din aceeaşi cafea o zi întreagă

Cafeaua nu trebuie lăsată mult timp în cană. Când facem acest lucru, aciditatea cafelei creşte, putând duce la apariţia arsurilor gastrice şi a indigestiei.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.