RATB ia masuri drastice împotriva călătorilor frauduloşi!

RATB îi anunţă pe bucureştenii care deţin abonamente, şi nu numai, să valideze fiecare călătorie în sistemul automat de taxare. De asemenea, regia de transport precizează că va intensifica controalele pentru depistarea celor care circulă fără bilet în vederea sancţionării lor.

În prezent, numărul călătorilor evazionişti nu poate fi stabilit, deşi este foarte mare, fapt care afectează grav veniturile RATB şi calitatea serviciilor oferite călătorilor.

Regia bucureşteană de transport nu mai acceptă compromisuri şi a decis să facă o evaluare exactă a  numărului de călători care utilizează zilnic mijloacele de transport în comun.

În urma unei perioade de cercetare, RATB speră să poată reduce intervalul orar dintre două vehicule consecutive şi să asigure o mai bună ritmicitate, creând un program de transport în funcţie de necesarul de călători de pe fiecare linie, în diferitele zone ale Capitalei.

Această măsură face parte dintr-un pachet mai larg de reglemetări prin care RATB intenţionează să eficientizeze sistemul de transport şi să crească nivelul calităţii serviciilor oferite.

În acelaşi timp, regia de transport anuntă că va reinstrui controlorii şi va îmbunătăţi regulamentul şi procedura de a verificare a pasagerilor precum şi colaborarea cu Poliţia Locală şi cu Jandarmeria, pentru a preveni călătoria frauduloasă.

Asta în condiţiile în care numărul călătorilor corecţi, care au validat cardurile, a scăzut anul trecut, fiind comparabil cu anul 2012, potrivit doar datele din sistemul automat de taxare, prezentate de RATB.

In anul 2015, numărul călătoriilor validate în sistemul automat de taxare al RATB a fost de peste 60 de milioane, în condiţiile în care călătorii care deţin abonamente lunare (aproximativ 200.000) nu obişnuiau să valideze cardul, deci nu este cunoscut numărul de călătorii efectuate de aceştia.

La numărul total al călătoriilor validate trebuie adăugate şi cele efectuate de alte categorii socio-profesionale, care pot călători gratuit, pe baza cărţii de identitate şi a diverselor documente.

RATB precizeaă că aproximativ 60% din încasări provin din cumpărarea de abonamente lunare, ceea ce dovedeşte ponderea pe care aceste titluri de călătorie ar avea-o în stabilirea traseelor şi numărului de vehicule.

RATB estimează că, în medie, zilnic, pe lângă cele 165.000 de călătorii validate, alte 1,1 milioane de călătorii sunt efectuate de către abonaţi şi alte categorii, care nu au în prezent obligaţia de a valida vreun card. Asta, în timp ce vehiculele Regiei asigură circa două milioane de călătorii pe zi.

Prin aceste măsuri, RATB  intenţionează să fidelizeze şi să responsabilizeze publicul călător.

3 COMENTARII

  1. Trebuie sa-i multumesc lui Ceausescu pentru existenta metroului. Daca mai traia 2 ani poate se dezvolta si mai mult. Urasc RATB-ul 🙂 Nu prea are nimeni bilet, imi taie respiratia prin inghesuiala si ma scotocesc un sfert din calatorii „platitori de bilete” prin buzunare.

  2. De ce sa validez cardul daca am abonament?? Am platit, sunt corect, dar daca stau sa ma bat cu lumea in aglomeratie sa validez doar sa vada ratb-ul cati calatori au…
    Niste jegosi
    Vad cati calatori au dupa nr de abonamnente, pot face o medie acolo, daca nu ar fi prea cretini

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.