Amenințări pentru sectorul aviatic

Atacurile cibernetice reprezintă o nouă amenințare pentru aviație.
Deturnarea de la distanță a avioanelor cu pasageri, de către hackeri, reprezintă unul dintre scenariile de groază pe care și le imaginează experții din domeniul aviatic.

Deși unora li se pot părea mai degrabă science fiction, astfel de amenințări nu pot fi ignorate, spun producătorii de avioane.
Sectorul aerian se confruntă cu numeroase atacuri în fiecare zi, iar autorii acestora se comportă precum combatanții în război, elaborând strategii de recunoaștere și atac, a explicat Alain Robic, expert în apărare cibernetică.

Alți specialiști spun însă că astfel de riscuri sunt foarte mici.
În ultimii ani au fost create foarte multe bariere pentru a separa cabina de pilotaj de cea de pasageri, încât este foarte greu pentru un hacker să preia comanda unui avion.

Directorul pentru tehnologie și inovație al Companiei Airbus, Jean Botti, a recunoscut însă că, în timpul dezvoltării unuia dintre aparate, informaticienii firmei au reușit să-i pirateze comenzile, dar ulterior inginerii au luat măsuri pentru eliminarea acestui risc.

Stealing online information
Stealing online information

Există riscuri și în controlul traficului aerian.
De exemplu, un hacker poate muta sau chiar elimina o aeronavă de pe ecranul radar.
De asemenea, pirații cibernetici pot folosi dronele, care pot interfera cu sistemele de comandă ale avioanelor prin semnalele radio, a explicat David Stupples, profesor de electronică la City University din Londra.

Din fericire, sistemele informatice ale companiilor aeriene sunt foarte complexe și numai un număr restrâns de persoane are cunoștințele necesare implantării unui virus, a mai spus expertul.

La rândul său, un alt specialist în apărare cibernetică, spune că în cazul unui atac informatic ce poate afecta instrumentele avionului, echipajul are posibilitatea să preia manual controlul aparatului.

Alți experți în domeniul aviatic sunt de părere că pericolele cele mai mari nu sunt reprezentate de intruziunile externe, ci de posibilele erori ale celor care intervin în respectivele sisteme, mai ales în timpul reparațiilor sau operațiunilor de întreținere.
Subiectul atacurilor cibernetice asupra avioanelor a fost dezbătut la Salonul Aeronautic ce se desfășoară în această perioadă la Paris.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.