Vezi alimentele care îţi accelerează metabolismul

ARDEIEste la modă să ţii dietă, dar nu trebuie să te înfometezi cu trei frunze de salată ca să ajungi la greutatea potrivită. Dieta sănătoasă nu este echivalentul meniurilor subţiate, ci reprezintă alegerea corectă a unor alimente care să îţi ajute organismul să consume calorii pentru a produce energie.

Suntem, de fapt, o mică centrală termică, pe care trebuie să o alimentezi cu combustibil bun ca să funcţioneze corect. De ce n-am profita, aşadar, de ce ne oferă natura ca să ne transformăm metabolismul în adevărate reactoare.
Declanşează arderile cu mirodenii picante, începând cu ardeii iuţi şi până la usturoi sau scorţişoară, toate aceste arome picante pe care le presari în mâncare stimulează metabolismul, circulaţia sângelui şi arderile.

Ardeiul iute are efect şi asupra poftei de mâncare şi te va face să nu mai râvneşti la tot ce vezi pe masă. Calităţile sale se datorează conţinutului ridicat în capsaicină, o substanţă care stimulează receptorii durerii din organism, ce cresc rata metabolismului cu 25%.

Un studiu canadian a demonstrat că includerea condimentelor picante în dieta zilnică ajută la arderea a sute de calorii. Consumaţi cereale integrale pentru energie constantă. Avantajele consumării cerealelor integrale apar datorită conţinutul ridicat de carbohidraţi complecşi care accelerează metabolismul prin stabilizarea nivelului de insulină.

Include în mesele zilnice porţii consistente de orez brun, quinoa sau pâine din făină de ovăz, fără să le combini cu alte alimente bogate în zahăr. Consumaţi ceai verde, nu mai este un secret faptul că o cană de ceai verde este o infuzie de sănătate. Este bogat în antioxidanţi care sunt esenţiali pentru funcţionarea organismului şi creşterea proceselor metabolice cu 4%. Şi chiar dacă nu conţine cofeină, merită să înlocuieşti una din ceştile de cafea cu una de ceai verde pentru a arde în plus 80 de calorii pe zi.

broccoliIubeşte citricele, alimentele bogate în vitamina C ajută procesele de ardere a grăsimilor. O vei găsi din plin în citrice: portocale, lămâi, grepfrut, dar şi în roşii. Acestea au şi un conţinut bogat de pectină, care împiedică absorbţia grăsimilor. Să nu uităm de o legumă vedetă – broccoli, considerată şi un aliment important în dietele de detoxifiere a organismului.

Nicio masă fără peşte, zicala comunistă poate fi recomandarea oricărui nutriţionist. Peştele este bogat în acizi graşi Omega 3, responsabili cu reducerea nivelului de leptină. Aceasta este un hormon vinovat de încetinirea metabolismului. Pe lângă peşte, poţi oricând să-ţi condimentezi gustările cu nuci şi seminţe bogate şi ele în Omega 3.

Lintea este vedeta leguminoaselor. Nu este greu să găseşti câteva reţete de supă sau salată pe care să le prepari uşor, folosind boabe de linte. Are un conţinut ridicat de proteine şi poate fi un înlocuitor excelent pentru carne. În plus, are şi mult fier, necesar pentru accelerarea metabolismului.

Învaţă să găteşti supă. În era semipreparatelor şi fast-food-ului, supele nu mai au loc la masă. Studiile arată însă că persoanele care consumă supe tind să mănânce mai puţine mâncăruri solide, ceea ce va stimula metabolismul. Nu există scurtături în drumul spre un organism sănătos, dar cu puţin efort, toate mesele zilnice pot deveni un răsfăţ şi un impuls pentru corp.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.