Consumatorii care au restanțe la facturile de energie electrică vor depune garanții financiare

Clienții rău-platnici de energie electrică și alte categorii de consumatori vor fi obligați să depună garanții financiare la furnizorii de electricitate pentru a primi acest serviciu, potrivit ANRE.

‘FUI (furnizorul de ultimă instanță — n.r.) solicită constituirea în favoarea sa a unei garanții financiare de către CF (clientul final — n.r.) în următoarele cazuri: în cazul constatării, conform prevederilor legale în vigoare, a unor acțiuni ale CF menite să denatureze în orice fel indicațiile echipamentelor de măsurare sau să sustragă energia electrică prin ocolirea echipamentelor de măsurare; CF ajunge de cel puțin două ori în 12 luni consecutive în situația de a i se întrerupe alimentarea cu energie electrică pentru neplata serviciului de furnizare a energiei electrice; CF titular al contractului reglementat de furnizare nu este proprietarul locului de consum; CF titular al contractului reglementat de furnizare este un client final temporar (durată de existență mai mică de 6 luni)’, se arată în documentul de discuție elaborat de ANRE.

De asemenea, clientul final poate opta între constituirea garanției financiare sau plata anticipată a contravalorii energiei electrice furnizate.

Din momentul în care un consumator primește solicitarea furnizorului, el are la dispoziție 10 zile financiare pentru a constitui garanțiile financiare respective.

Clientul are dreptul să opteze asupra formei în care este constituită garanția.

Valoarea garanției financiare se stabilește astfel încât să acopere perioada de consum corespunzătoare duratei între începutul perioadei de facturare și data la care, conform prevederilor contractuale, clientul poate fi deconectat pentru neplata facturii, dar nu mai mare decât contravaloarea consumului de energie electrică estimat a se realiza de către client pe durata a 90 de zile, la tariful/prețul de contract.

Consumul de energie energie electrică estimat se determină de către furnizori pe baza consumului realizat de client în ultimele 12 luni, iar în situația când acest lucru nu este posibil, pe baza consumului convenit de către părți la încheierea contractului de furnizare a energiei electrice.

Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE) a emis recent un ordin prin care orice consumator poate să-și schimbe furnizorul de electricitate chiar dacă nu și-a achitat toate facturile către vechiul furnizor.

În replică, Asociația Furnizorilor de Energie Electrică din România (AFEER) a criticat această măsură, susținând că vor exista efecte nedorite asupra activității furnizorilor și asupra întregii piețe de electricitate.

Potrivit unui comunicat remis vineri, reprezentanții furnizorilor au mai spus că impunerea de către furnizori a unor garanții financiare mărește costurile, iar pentru unii consumatori acest lucru este chiar foarte greu de constituit.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.