Populația trebuie să știe cum să reacționeze în cazul dezastrelor

Pregătirea personalului de intervenţie în caz de calamitate este la fel de importantă ca pregătirea populaţiei, a declarat secretarul de stat Raed Arafat. Acest lucru înseamnă că oamenii trebuie să înţeleagă şi să înveţe ce au de făcut în timpul unui cutremur sau al unui alt dezastru. Este vorba de lucruri simple, spune doctorul Raed Arafat, cum ar fi lăsarea unui bilet în cazul în care o persoană își părăsește locuința în timpul unui seism. Un astfel de gest i-ar scuti pe salvatori de munca inutilă de a căuta supraviețuitori în acel loc. O altă măsură preventivă este fixarea mobilierului de perete, dar și aprovizionarea casei cu mâncare pentru câteva zile. În cazul unui dezastru, salvatorii nu au timp decât pentru problemele majore în primele 3 zile, mai spune secretarul de stat Raed Arafat. El a adăugat că în cazul în care Capitala ar fi afectată de un dezastru ar trebui să intervină şi echipe din alte oraşe. Voluntariatul este un element foarte important în astfel de cazuri, a precizat Raed Arafat.
Declarațiile au fost făcute în cadrul conferinței intitulate „Prevenirea dezastrelor şi măsuri în cazul producerii unui cutremur – învăţate din experienţa japoneză”, organizată de Ambasada Japoniei la Bucureşti şi Departamentul de Intervenţii în Situaţii de Urgenţă din MAI.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.