AUDIO: Primaria Capitalei face eforturi pentru a accesibiliza spatiul si transportul public pentru persoanele cu dizabilitati. Ce parere au ONG-urile

In ultimii zece ani, lucrarile de modernizare executate prin firmele de constructii s-au realizat cu respectarea programelor de accesibilizare a infrastructurii pentru persoanele cu dizabilitati, spun reprezentantii Primariei Capitalei.

Astfel, din 2004 si pana in prezent, in proiectele tehnice de executie s-a prevazut coborarea trotuarelor la trecerile de pietoni, pana la nivelul carosabilului, in vederea facilitarii accesului la viata normala a persoanelor cu dizabilitati locomotorii, afirma specialistii Directiei de Infrastructura a Municipalitatii.

Odata cu modernizarea trotuarelor, mai ales in zona centrala, au fost montati bolarzi antiparcare, pentru a elibera trotuarele de masini, facilitand accesul persoanelor cu nevoi speciale. Spre exemplu, arterele reabilitate in ultimii ani, Buzesti-Berzei, bulevardele Aerogarii si Liviu Rebreanu, strazile Viitorului si Tunari, bulevardele Dimitrie Cantemir si Brancoveanu sau strada Nitu Vasile, beneficiaza de dotari pentru persoanele cu dizabilitati.

Pe de alta parte, toate pasajele pietonale aflate in constructie, percum Piata Sudului si Piata Presei, sunt dotate cu lifturi pentru accesul persoanelor cu dizabilitati, la fel ca si statia intermodala de la Pasajul Basarab.

Si RATB a achizitionat mijloace de transport cu dotari menite sa faciliteze accesul persoanelor cu dizabilitati, afirma responsabilii regiei de transport.

Astfel, mai bine de 50% din parcul de mijloace de transport este prevazut cupodea coborata si rampa de acves pentru persoanele cu dizabilitati, peste 60% dintre vehicole sunt dotate cu sisteme de informare auditiva si vizuala.

Cei de la RATB spun ca peste 70% dintre statiile de tramvai sunt prevazute cu peroane si cu rampe de urcare-coborare, tot pentru accesul persoanelor cu dizabilitati.

In mijolacele de transport in comun exista locuri rezervate peraoanelor cu probleme locomotorii, dar si un spatiu special destinat stationarii persoanelor in scaun rulant. De asemenea, autobuzzele sunt prevazute cu un sistem pneumatic ce permite inclinarea, in momentul opririi in statie, care permite reducedea garzii la sol si urcarea-coborarea fara efort a persoanelor cu o mobilitate redusa, mai afirma specialiatii regiei de transport.

In ciuda afirmatiilor autoritatilor, reprezentantii societatii civile spun ca, pana si in cazul lucrarilor recente de reabilitare, cum ar fi cele din centrul Capitalei, nu se tine seama de nevoile persoanelor cu dizabilitati.

Presedintele Organizatatiei pentru Drepturile Omului – Active Watch, Mircea Toma, a declarat pentru Bucuresti FM, ca lucrarile care se desfasoara in prezent nu respecta standardele privind accesibilizarea infrastructurii pentru persoanele cu dizabilitati.

 

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.