Strasbourg-ul salvat de trenul de mare viteza

Cei care cer ca Parlamentul European sa aiba sediul numai la Bruxelles, iar actualul sediu de la Strasbourg sa fie inchis au primit o lovitura dura marti, 8 iulie, dupa ce compania nationala feroviara franceza, SNCF, a anuntat ca va construi o noua legatura feroviara directa prin tren de mare viteza (TGV) intre cele doua orase, anunta site-ul EurActiv.

Incepand din primarava anului 2016, gratie acestei legaturi, intre Bruxelles la Strasbourg se vor face numai trei ore si jumatate

Cu actualele legaturi feroviare, drumul dureaza cinci ore si jumatate.

La Strasbourg se organizeaza, o data pe luna, sesiunea plenara a Parlamentului European (PE), dar numeroase voci acuza timpul pierdut si munca suplimentara necesitata pentru deplasarea “staff”-urilor PE intre cele doua orase.

Franta, in schimb insista foarte mult sa pastreze o parte din institutiile UE pe teritoriul sau, in primul rand din motive de prestigiu politic.

Constance Le Grip, autorarea raportului elaborat de Partidul Popular European (PPE – majoritar in PE), pe tema celor doua sedii ale institutiei a salutat vestea stabilirii noii conexiuni feroviare, care, spune ea, va raspunde nevoilor tuturor utilizatorilor de tren, nu numai celor ale europarlamentarilor

Le Grip a adaugat ca viitorul TGV va elimina unul din argumentele  invocate de militantii anti-Strasbourg, dar alta problema este lipsa de camere de hotel  suficiente din orasul alsacian, ceea ce face ca o data pe luna preturile la cazare sa creasca exploziv.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.