Dacia Duster are cel mai mic preț de exploatare dintre mașinile mici și mari

Mașina Dacia Duster are cel mai mic cost de exploatare încă din primul an de rulare, potrivit clasamentului 2014 întocmit de Argus și preluat de lefigaro.fr.

Argus publică anual clasamentul celor mai populare modele din Franța în funcție de costul real de utilizare.

Bugetul automobiliștilor crește de la un an la altul, trecând de la 1,2% la 4,4% în medie în 2012, conform ultimului raport anual al Automobile Club Association (ACA).

Contrar a ceea ce s-ar putea crede, exploatarea unei mașini mari nu costă neapărat mai mult decât a uneia mici.

Astfel, Dacia Duster este mașina cea mai ieftină în exploatare, arată analiza anuală realizată de Argus, care inventariază peste 1.000 de modele dintre cele mai vândute în Franța, în funcție de costul real de utilizare (sau prețul de cost pe kilometru).

Cu numai 0,48 euro/km în primul an de rulare la 10.000 km/an, SUV-ul low-cost al Renault se situează înaintea unor modele de mașini mici, cum ar fi Peugeot 107 sau Smart, care au în cel mai bun caz un preț de cost pe kilometru de 0,55 euro. Și Dacia Sandero, cu 0,50 euro/km, depășește Audi A1 (0,92 euro) sau Mini (1,29 euro în cazul Mini Cooper S). 

Primele locuri ale clasamentului în care Dacia Duster este considerată o mașină extrem de competitivă (având cel mai redus cost de exploatare pe km) arată după cum urmează:

– Dacia Duster – 0,48 euro 

– Dacia Sandero – 0,50 euro 

– Smart – 0,55 euro 

– Peugeot 107 – 0,63 euro 

– Renault Clio – 0,91 euro 

– Audi A1 – 0,92 euro 

– Citroen C3 – 0,97 euro 

– Volkswagen Polo – 1,03 euro 

– Mini Cooper- 1,29 euro.